parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/09/11 - 13:05
  • - تعداد بازدید: 19
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

۴۴ هزار و ۵۰۶ نفر در استان غربالگری دیابت و فشار خون شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از زمان آغاز پویش ملی سلامت، تعداد ۴۴ هزار و ۵۰۶ نفر در مناطق تحت پوشش این دانشگاه غربالگری دیابت و فشار خون بالا شدند.

 



دکتر محمدرضا اکبری روز شنبه 11 آذرماه ۱۴۰۲ در گفتگو با پایگاه خبری وب‌دا اظهار کرد: از تعداد ۴۴ هزار و ۵۰۶ نفر که در طرح پویش ملی سلامت غربالگری و تست دیابت و فشار خون گرفته شد، ۷۷۲ نفر مشکوک به فشار خون بالا و ۴۷۱ نفر نیز مشکوک به دیابت شناسایی شدند.



 



وی افزود: از آغاز اجرای این پویش تعداد ۳هزار ۶۶۸ نفر رابطین سلامت و به ۷هزار و ۶۶۲ نفر سفیران سلامت خانواده در مناطق تحت پوشش دانشگاه برای انجام تست غربالگری آموزش داده شده است.



 



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: به جز سفیران و رابطین سلامت نیز به تعداد ۵ هزار و ۶ نفر نیز آموزش دیده اند که تاکنون تعداد ۳۱۸ جلسه آموزش گروهی چهره به چهره در استان برگزار کردیم.



 



دکتر اکبری خاطرنشان کرد: به منظور آگاهی عموم جامعه درباره بیماری دیابت و فشار خون بالا و تأکید بر اهمیت مراقبت این بیماری‌ها، از ۲۰ آبان لغایت ۱۵ دی‌ماه به عنوان پویش ملی سلامت نامگذاری شده است.



 



گفتنی است؛ پویش ملي سلامت با محوریت غربالگري و بيماريابي ديابت و فشار خون بالا همزمان در سراسر كشور و در مناطق روستايي، شهرهاي زير بيست هزار نفر و شهرهاي مجري سلامت خانواده برای جمعيت بالاي ۱۸ سال اجرا مي شود.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12602
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید