parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/09/24 - 19:40
  • - تعداد بازدید: 13
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

۵۰ درصد از افراد مبتلا به دیابت و پرفشاری خون از بیماری خود مطلع نیستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، امروز ۲۴ آذر ۱۴۰۲ بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت و اهمیت پیوستن مردم به این پویش گفت: ۵۰ درصد از افراد مبتلا به دیابت و پرفشاری خون از بیماری خود آگاهی و اطلاع ندارند.

 



به گزارش وبدا، دکتر محمدرضا اکبری روز جمعه 24 آذرماه 1402 در سخنرانی پیش از خطبه های خود در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد، اظهار کرد: پویش ملی سلامت فرصتی است که وزارت بهداشت در اختیار ما قرار داده است تا بتوانیم در بحث شناسایی،مراقبت،پیشگیری و بیماری یابی پرفشاری خون و دیابت بالا برای ارتقاء سلامت خانواده اطلاع رسانی کنیم.



 



وی افزود: وزارت بهداشت با توجه به اطلاعاتی که از سطح کشور جمع آوری کرده بود، اعلام کرد که ۵۰ درصد از افرادی که مبتلا به پرفشاری خون و دیابت هستند از بیماری خود مطلع نیستند.



 



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: در دوره های قبل خطر سنجی و پیشگیری این بیماری را در گروه سنی ۳۰ سال به بالا کنترل و غربالگری می کردیم اما در حال حاضر به دلیل اهمیت و پیشگیری این دو بیماری کنترل آن را ۱۲ سال پایین تر آوردیم.



 



دکتر اکبری خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، هم زمان با سراسر کشور طرح پویش ملی سلامت را آغاز و زیرساخت های این طرح را آماده سازی کرده است و جهت تسریع در خدمت رسانی به مردم پایگاه و ایستگاه های موقت را در سطح شهر و استان راه اندازی کرده ایم.



 



وی در این سخنرانی که با هدف دعوت مردم برای پیوستن به پویش ملی سلامت و آگاه‌سازی آنان نسبت به اهمیت غربالگری دیابت و پرفشاری خون انجام شد، گفت: ۸۳ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳۷۳ پایگاه و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه، این خدمات را به‌صورت رایگان به تمامی افراد بالای ۱۸ سال ارائه می‌دهند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12642
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید