ترغیب و تشویق کلامی مهم ترین اصل در افزایش انگیزه دانش آموزان
مهم ترین اصل در افزایش انگیزه دانش آموزان در شرایط شیوع بیماری کووید 19 ، ترغیب و تشویق کلامی است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا ، روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: در شرایط کنونی انگیزه دانش آموزان برای درس خواندن و آمادگی برای کنکور کاهش یافته است که داشتن تصویری از اهداف می تواند در ایجاد انگیزه فرد موثر باشد.
گلناز وحیدی با بیان این که کنکور یک شرایط رقابتی است و همه افراد موقعیت یکسان دارند، افزود: اگر فردی احساس کند کرونا باعث شده نتواند ازمزایای آموزش حضوری و کلاس های تقوتی بهره مند شود، پذیرش این مساله که شرایط برای همه یکسان است ، می تواند کمک کننده باشد.
وی ادامه داد: اگر این شرایط با افت عملکرد یا کاهش یادگیری و ... همراه باشد برای همه دانش آموزان یکسان بوده و جای نگرانی وجود ندارد .
این روانشناس، اضطراب را در کاهش عملکرد فرد موثر تلقی کرد و اظهار داشت: برای مدیریت اضطراب باید تلاش کنیم بهترین عملکرد را در شرایط موجود ایجاد کنیم و از مقایسه با افرادی که در شرایط طبیعی برای کنکور آماده می شدند، به شدت خودداری کرده و رقابت در شرایط یکسان را باور کنیم.
وی متصور شدن 10 سال آینده خود را بسیار موثر دانست و تاکید کرد: والدین باید از تحقیر، تنبیه کلامی، گوشزد کردن مداوم برای درس خواندن فرزندان خودداری کرده و با همدلی و درک شرایط به حفظ آرامش آن ها کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: اطمینان بخشی کلامی ، عادی سازی شرایط و پرهیز از تهدید ، توهین و تذکر و یادآوری خاطره موفقیت های فرد می تواند در کاهش اضطراب و موفقیت فرزندان تاثیر به سزایی دارد.