تعامل سازنده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با رسانهها در ترویج فرهنگ جوانی جمعیت
مدیر روابط عمومی و امور بینالملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از تعامل گسترده و مؤثر این دانشگاه با رسانه های استان، در راستای تبیین و ترویج فرهنگ جوانی جمعیت، سلامت خانواده و فرزندآوری خبر داد و گفت: طی سال گذشته بیش از 7 هزار دقیقه برنامه و 382 محتوای رسانه ای با محوریت جوانی جمعیت تولید و در رسانهها منتشر شد.

دکتر پیمان فیضی در گفت و گو با وبدا با اشاره به نقش محوری رسانهها در اقناع افکار عمومی و اطلاعرسانی علمی، اظهار کرد: همکاری میان دانشگاه و رسانه های استان منجر به تولید و پخش برنامههای تخصصی، آموزشی و فرهنگی در موضوعات مرتبط با سلامت مادران و کودکان، پیشگیری از ناباروری و ترویج زایمان طبیعی شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس گزارش عملکرد رسانهای صداوسیمای استان در سال ۱۴۰۳، بیش از 5 هزار و 265 دقیقه برنامه تلویزیونی و هزار و 350 دقیقه برنامه رادیویی، 230 دقیقه خبر و 35 دقیقه فعالیت مجازی با محوریت جوانی جمعیت، فرزندآوری، سلامت نوزادان، و تحکیم بنیان خانواده تولید و پخش و همچنین طبق آمار 382 محتوای رسانه ای شامل خبر و گزارش نیز در خبرگزاری های منتشر و گزارش شده است.
وی ادامه داد: مسئولان، کارشناسان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این برنامهها به صورت فعال حضور داشتهاند و با ارائه نکات علمی و پزشکی به زبان ساده، نقش مهمی در افزایش آگاهی عمومی ایفا کردهاند.
دکتر فیضی عنوان کرد: استفاده از قالبهای متنوع رسانهای شامل اخبار، انواع گزارش های علمی، تحقیقی، موشنگرافی، گزارشهای خبری، آنونس، میانبرنامهها و برنامههای گفتوگومحور، و توصیفی با حضور متخصصان حوزه سلامت از دانشگاه، نمونهای از همکاری نظاممند میان رسانه ها و دانشگاه است که میتواند به الگویی برای سایر حوزههای سلامت و اجتماعی نیز تبدیل شود. این برنامهها در تمام رسانه های استان خراسان شمالی منتشر شدهاند و پوشش وسیعی از مخاطبان را در بر گرفتهاند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با تأکید بر استمرار این روند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همواره آماده همکاری و حمایت از تولید محتوای رسانهای اثربخش در حوزه سلامت و جمعیت است و معتقد است پیوند میان دانشگاه و رسانه، یکی از ارکان اصلی ارتقای سلامت جامعه و تحقق سیاستهای کلان جمعیتی کشور بهشمار میآید.
نظر دهید