خدمت در حوزه سلامت باید منجربه افزایش اعتماد عمومی شود
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامهریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه رویکرد خدمت و اقدامات ما جلب رضایتمندی مردم و اعتماد آنان به حوزه سلامت است، گفت: این مهم با افزایش سطح کیفی خدمات و توجه به مشکلاتی که مردم در حوزه بهداشت و درمان دارند دنبال میشود.
به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر حسن براتیزاده روز یکشنبه 10 بهمنماه 1400 در نشست با مدیر و کارکنان روابطعمومی ستاد دانشگاه، با اشاره به تنوع و گستره وسیع خدماتی که دانشگاه علوم پزشکی ارائه میدهد، اظهار کرد: به همین نسبت جامعه هدف و گستره مخاطبان نیز افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: این حوزه به دلیل ارتباط مستقیم با جان و سلامت انسان ها ارزشمند و نیازمند نگاههای فرابخشی و فرا استانی از جمله سطح مجلس و وزارت است تا بتوانیم به نحو مطلوب به مردم ارائه خدمات دهیم.
وی دید عمومی مردم نسبت به حوزه بهداشت و درمان را مثبت توصیف و اضافه کرد: بخشی از این وظیفه بر عهده روابط عمومی است تا به مثابه چشم بینا برای سازمان و مدیران، مشکلات و عیبهای موجود را انتقال دهد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامهریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: گاهی تاثیری که فضای رسانه بر ذهن مردم میگذارد با سالها کار اجرایی میسر نمیشود و به همین سبب روابط عمومی باید مرجع مطمئنی برای مردم در حوزه اطلاعرسانی باشد.
دکتر براتیزاده کاهش نارضایتی عموم را مهمترین اولویت در حوزه درمان برشمرد و عنوان کرد: سامانه و مرجعهای پاسخگویی به شکایات و اعتراضات مردم در این حوزه باید از طریق روابطعمومی تسهیل و به مدیران منتقل و به سرعت حل شود تا اعتماد عمومی آسیب نبیند.
وی تصریح کرد: در جنگ کرونا که تمام بخشهای کشور از جمله اقتصاد، فرهنگ و... تحت تاثیر قرار گرفت، بخش سلامت و فعالان این حوزه نیز علیرغم سختیها و مشکلات فراوان اما فداکارانه جنگیدند که ما نیز باید تلاش کنیم تهدید کرونا را در راستای احقاق حق و حقوقات این عزیزان به فرصت تبدیل کنیم.
مهندس مجید پورخیاط، مدیر روابطعمومی و امور بینالملل دانشگاه نیز در این نشست با تبیین برنامههای پیش روی این مدیریت، پیشنهادات خود را در راستای افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها ارائه داد و گفت: در حوزه کاری تلاش میکنیم با بیشترین هماهنگی و همفکری اثرات خوبی را در مجموعه نظام سلامت داشته باشیم.