گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۷۶ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۲۰ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۴۲۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۰۳۳۵۰۰ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٨/١٢/٦ - ۷۱۷۷ مورد

ایجاد زیر ساختها جهت ویزیت از راه دور بیماران توسط متخصصین از طریق ویدئو کنفرانس در شهرستان راز و جرگلان

شنبه ٢٩ اردیبهشت ١٣٩٧ ساعت ١٢:٣٨ ب.ظ   ( بازدید : 396 نفر )


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، صبح امروز آقای دکتر "گنجی" معاون آموزشی دانشگاه جلسه ای از طریق ویدئو کنفرانس با پزشکان مرکز خدمات جامع سلامت شهری برگزار نمود.

در این جلسه که ارتباط از راه دور، بصورت آزمایشی برقرار شد، زیر ساختها، نقاط ضعف، کمبودها و چالشها، همچنین محل و تجهیزات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و جهت ویزیت بیماران توسط متخصصین از طریق ویدئو کنفرانس برنامه ریزی گردید.


مدیر شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان ضمن ابراز خرسندی از این اقدام که گامی موثر در بهبود وضعیت درمان بیماران این شهرستان می باشد، از دست اندرکاران این برنامه به ویژه آقای دکتر گنجی و کارشناسان فاوا دانشگاه تقدیر نموده و در این باره توضیح داد: ویدئو کنفرانس فناوری است که افراد با فواصل مختلف را قادر می سازد تا صوت و تصویر یکدیگر را به صورت زنده دریافت نموده و همانند جلسات حضوری با هم ارتباط داشته و تبادل نظر نمایند.
آقای "نعمتی" درمان از راه دور را به عنوان یکی از پرکاربردترین استفاده های ویدئوکنفرانس در علم پزشکی دانسته و گفت: با استفاده از این تکنولوزی پیشرفته، امکان انتقال اطلاعات بیمار، عکس های رادیولوژی، نتایج آزمایشات نوار قلب و کنترل تجهیزات پزشکی توسط پزشک از راه دور فراهم می گردد. با این شیوه پزشکان می توانند کمیسیون پزشکی با پزشکان متخصص برگزار کنند و بیمار خود را در هرنقطه جغرافیائی معاینه و درمان نمایند.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان های مجهز جهان از ویدئو کنفرانس برای برقراری ارتباطات استفاده می کنند.
از انجا که تعداد بیماران از تعداد پزشکان متخصص همواره بیشتر است و پزشکان نمی توانند در همه نقاط برای ویزیت بیماران حضور داشته باشند از این طریق و ایجاد ارتباط تصویری بین پزشک و بیمار میتوان اقدام به درمان نمود.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسافت طولانی شهرستان راز و جرگلان با مرکز استان، بیمارستانها و متخصصین، ضرورت استفاده از این فناوری را برای درمان بیماران روشن می سازد، لذا زیر ساختها در حال حاضر آماده بوده و در تلاشیم که با تکمیل این زیرساختها و رفع نواقص و کمبودهای جزئی که وجود دارد و در آینده بسیار نزدیک بصورت منظم و در روزهای مشخص از هفته، بیماران در مرکز خدمات جامع سلامت راز با متخصصین، از طریق ویدئو کنفرانس ارتباط برقرار نموده و توسط آنان ویزیت گردند.

  


منبع : شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو
سوگندنامه بقراط (۱۱۷۰۲ بازدید)
امپاتی(empathy) چیست؟ (۶۲۷۹ بازدید)
سلام بر محرم (۵۹۸۸ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...