گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۱ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۶۱۰ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۶۸۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۰۳۳۹۹۵ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٨/١٢/٦ - ۷۱۷۷ مورد

برگزاری کارگاه CPR برای ماماهای شهرستان راز و جرگلان

پنج شنبه ١٩ مهر ١٣٩٧ ساعت ٤:٣٠ ق.ظ   ( بازدید : 408 نفر )


به گزارش روابط عمومی، صبح امروز واحد سلامت خانواده، جمعیت و مدارس شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، در راستای توانمندسازی ماماهای شهرستان، به برگزاری کارگاه آموزشی CPR (احیاء قلبی و ریوی) اقدام نمود.

در این کارگاه که بصورت یک روزه در مرکز خدمات جامع سلامت باغلق با حضور ماماهای تیم سلامت و ماماهای تسهیلاتهای زایمانی شهرستان برگزار شد، آقای "ذبیح الله درود" تکنسین فوریتهای پزشکی، به آموزش عملی احیاء پایه و اینتوباسیون در بزرگسالان و نوزادان، پرداخت.

خانم "سهیلا رستاخیز" مسئول واحد سلامت خانواده و کارشناس سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان، ضمن تقدیر و تشکر از آقای درود، این کارگاه را مفید و موثر ارزیابی نموده و خاطرنشان کرد: بدیهی است که مهارت ماماها در اجرای احیاء پایه و اینتوباسیون نقش بسیار مهمی در جهت نجات جان مادر و نوزاد دارد. و با توجه به اینکه دستورالعمل، روشها و پروتکل های CPR مدام در حال بازنگری و تغییر می باشد، برگزاری کارگاههای دوره ای جهت بازآموزی ماماها، ضروریست.

وی افزود: امروز ماماهای شهرستان در یک کارگاه پربار و پرنشاط، احیاء قلبی و ریوی پایه و پیشرفته را بصورت عملی آموزش دیده و تحت نظر آقای درود تمرین نمودند.
 


منبع : شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو
سوگندنامه بقراط (۱۱۷۱۷ بازدید)
امپاتی(empathy) چیست؟ (۶۲۸۰ بازدید)
سلام بر محرم (۵۹۸۹ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...