گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۰ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۵۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۹۷۷۰۱ مورد

تغذیه سالم با دقت در نشانگرهای رنگی

دوشنبه ٣٠ تیر ١٣٩٩ ساعت ٩:٢١ ق.ظ   ( بازدید : 396 نفر )


سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهركرد گفت، نشانگرهاي رنگي تغذيه اي درج شده بر روي بسته بندي مواد غذايي راهنماي سريع و تكنيكي انتخاب غذاي سالم هستند و مصرف كننده با دقت در اين نشانگرها از محتواي انرِژي، قند، نمك و اسيد چرب ترانس مواد غذايي مطلع مي شود.

تغذیه سالم با دقت در نشانگرهای رنگی

 

به گزارش ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو شهرکرد، دکتر رضا محمدی  گفت: بسياري از مردم با بيماري هاي غير واگير مانند ديايت، پرفشاري خون، بيماريهاي قلبي و عروقي و ... دست به گريبانند که منشا اين بيماريها علاوه بر کم تحرکي ناشي از سبک زندگي شهري و ماشيني، عدم رعايت اصول تغذيه صحيح است.

وی افزود، متاسفانه سرانه مصرف نمک، قند و چربي در ايران نسبت به كشورهاي پيشرفته چند برابر است و چندين سال است كه زنگ خطر ابتلا به بيماري هاي غير واگير در كشور به صدا در آمده است.

وي تصريح كرد: با تلاش سازمان غذا و دارو طرح الزام درج نشانگرهاي رنگي تغذيه بر روي بسته بندي مواد غذايي به اجرا در آمده و خوشبختانه اكثر واحدهاي توليدي سراسر كشور ملزم به درج اين نشانگرها بر روي محصولات توليدي خود شده اند.

دكتر محمدي با بيان اينكه هم اكنون ۹۸/۸ درصد مواد غذايي توليد استان داراي نشانگرهاي رنگي تغذيه اند افزود، با الصاق نشانگرهاي رنگي تغذيه اي بر روي بر چسب محصولات غذايي، مصرف كننده از محتواي انرِژي، قند، نمك و اسيد چرب ترانس مطلع مي شود.

وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه فرايند شكل گيري عادات و رفتار تغذيه اي در دوران كودكي صورت مي پذيرد اصلاح سبك زندگي و الگوي تغذيه در دوران كودكي از عوامل موثر در پيشگيري و كاهش خطر ابتلا به برخي از بيماري هاي غير واگير مانند اضافه وزن، چاقي، بيماري هاي قلبي –عروقي، ديابت، فشار خون بالا در بزرگسالی است/.


منبع : مدیریت نظارت برموادغذايي، آشاميدني،آرايشي و بهداشتي (حدیث ربانی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو
ماسک بزنیم (۱۲۲۴ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...