بررسی میزان رضایتمندی خدمات به ارباب رجوع دانشگاه علوم پزشکی توسط کمیته بازرسی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسانشمالی گفت: میزان رضایتمندی و نارضایتی ارباب رجوع دانشگاه علوم پزشکی توسط کمیته ویژه بازرسی بررسی و پیگیری میشود.

به گزارش وبدا، دکتر سید احمد هاشمی با اشاره به اینکه همیشه دغدغه پول و اعتبار نیست و بسیاری از مشکلات با پیگیری حل می شود، بر هماهنگی معاونت های دانشگاه به منظور حل درخواست های ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی آن ها تاکید کرد.
وی از بازرسی دانشگاه خواست تا با بررسی مسائل و مشکلات عمده مطرح شده از سوی معاونتهای مختلف دانشگاه، موارد را تحلیل محتوا و به منظور حل و فصل آن ها راهکار ارائه دهد.
این مسئول خاطرنشان کرد: میزان رضایتمندی مردم از خدمات دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در سطح کشور 94 درصد اعلام شده است.
دکتر هاشمی تاکید کرد: با راه اندازی سیستم نظرسنجی نوین، به صورت مستقیم میزان رضایتمندی مردم سنجیده شود.
وی با بیان اینکه ممکن است با یک نارضایتی کوچک و ابتدایی تمام خدمات اثر بخش یک مجموعه زیر سوال برود، یادآور شد: برقراری کانال ارتباطی میان مردم و مسئولان در حل مسائل و افزایش رضایت ارباب رجوع بسیار مهم است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه نیز در این جلسه اظهار کرد: تدوین اطلاعات مدون زمان بر و نیازمند تخصیص بودجه است.
دکتر افشین دلشاد اضافه کرد: زمان در تحلیل آمار و حصول نتایج سازنده بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه میزان نارضایتی و سطح توقعات متفاوت است، گفت: عملکرد بهداشتی دانشگاه منبع ارزشیابی وزارت، عملکرد درمانی دانشگاه منبع ارزشیابی مردم و عملکرد ریاست دانشگاه منبع ارزشیابی کارکنان است.
دکتر دلشاد با اشاره به اینکه آماده نبودن زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی در آمار رضایتمندی ارباب رجوع موثر است، افزود: ثبت سامانه سنجش رضایت، گامی موثر اما در شرایط فعلی نظرسنجی به صورت رندوم و دائمی اثربخش است.
در این جلسه مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: دغدغه بسیاری از بیماران و مراجعان بیمارستان ها، حضور به موقع پزشکان است.
دکتر پیمان فیضی افزود: هر یک از معاونتهای دانشگاه با احصاء مسائل و دغدغه های مخاطبان و جامعه هدف خود، موارد را از طریق بازرسی به هیئت رئیسه دانشگاه انتقال دهند تا پیگیری های لازم انجام شود.
معاون آموزشی دانشگاه نیز در این جلسه اظهار کرد: ریشه نارضایتی ها مشخص و ارائه راهکار موثر است.
دکتر محمدرضا صفدری افزود: حرکت به سمت رضایتمندی با احصاء مشکلات و ارائه راهکار نتیجه بخش است.
در این جلسه هر یک از مسئولین بخش های مختلف دانشگاه به بیان مسائل و ارائه راهکار مربوط به حوزه کاری خود پرداختند.