parcham سرمایه گذاری برای تولید
  • // - 11:37
  • - تعداد بازدید: 66
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zxq9

کاهش استرس و اضطراب با مدیریت زمان

رئیس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مديريت زمان باعث کاهش استرس و اضطراب در فرد می شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، علیرضا نیکزاد اظهار کرد: استفاده بهينه از زمان بخش مهمی از زندگی دانشجویی است.

وی بیان کرد: مديريت زمان، وسيله ای است برای صرفه جویی و جلوگيری از اتلاف وقت، داشتن آمادگی قبلی برای فعاليت های اجتماعی، کاهش حجم کار، نظارت بر روند پيشرفت کارها، تنظيم وقت موجود متناسب با اهميت کارها و وظايف و اطمينان حاصل کردن از اين که پروژه های درسی در طول ترم دانشجویی به خوبی پيش رفته، کارها بر روی هم جمع نمی شوند و به صورت روزانه یا هفتگی انجام می شوند.

نیکزاد درخصوص اهميت مديريت زمان گفت: اگر وقتی را به مديريت زمان خود اختصاص ندهيد، آنگاه زمان شما را مديريت خواهد کرد و در اين حالت زندگی شما بسيار آشفته شده و شما قادر نخواهيد بود آينده و رويدادهای پيش رو را پيش بينی کنيد.

وی با اشاره به این که مديريت زمان به فرد کمک می کند تا استرس و اضطرابی را که اغلب تجربه می کند، کاهش پیدا کند، افزود: در مديريت زمان، تعيين اهداف زندگی اهمیت بسیاری دارد یعنی هر فردی بايد بداند که در حوزه های مختلف زندگی چه اهدافي دارد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: حوزه های زندگی شامل حوزه های هنری، معنوی/ نگرشی، شغلی، تحصيلی، خانوادگی، مالی، فيزيکی/ جسمی، لذت و تفريح و عمومی است.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 10178
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید