آغاز تحول نوآورانه در راستای اهداف آموزشی با تشکیل کارگروه های تخصصی در دانشکده پرستاری و مامایی
با تشکیل کارگروه های تخصصی در دانشکده پرستاری و مامایی؛ تحولی نوآورانه در راستای اهداف آموزشی آغاز گشته است.
به گزارش وبدا رییس دانشکده پرستاری و مامایی با تاکید بر این مطلب اظهار داشت :با توجه به اهمیت آموزش صحیح دانشجویان و تربیت نیروی انسانی فرهیخته در راستای نیل به اهداف شایسته طرح تحول سلامت و لزوم ارتقاء سطح کیفی تدریس اساتید هیئت علمی با در نظر داشتن شیوه های نوین آموزشی و ارزشیابی در دانشگاه های علوم پزشکی و به منظور تداوم رشد و بالندگی علمی دانشجویان در جهت خدمت رسانی شایسته به مددجویان ؛ کارگروه های تخصصی از ابتدای تیرماه سال جاری در دانشکده پرستاری و مامایی و زیر نظر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی آغاز به فعالیت نموده است.
«محبوبه طباطبایی چهر» اهداف مهم تشکیل کارگروه ها را نظارت و بازنگری طرح درس ها و لاگ بوک های دروس تئوری و بالینی هر رشته براساس نیاز های آموزشی و استانداردهای جهانی مرتبط با محورهای آموزش نوین و همچنین استاندارد سازی آزمون های عملکردی مرتبط با دروس هر رشته عنوان نمود.
وی بیان داشت: در 7 جلسه ای که از ابتدای تیرماه در کارگروه های تخصصی برگزار گردیده اعضای کارگروه با در نظر گرفتن قابلیت های اجرایی و محیطی مراکز آموزشی،درمانی و بهداشتی دانشگاه و قوانین و مقررات موجود در سطح دانشگاه و وزارت بهداشت محتوای کوریکولوم رشته های مربوطه را از منظر آموزش پاسخگو و برنامه های درسی مبتنی بر ارزش های اخلاق حرفه ای مورد بحث و بازنگری قرار داده اند.
به گفته وی در برخی کارگروه ها بازدید از مراکز آموزشی، درمانی و منابع کتابخانه ای و الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته و صورت پذیرفته است.
وی در ادامه ابراز امیدواری نمود با برگزاری جلسات منظم و مستمر و استفاده از نظرات اعضای محترم هیئت علمی در این خصوص بتوانیم بیشتر و بهتر به اهداف متعالی طرح تحول نظام سلامت دست پیدا کنیم.