parcham سرمایه گذاری برای تولید
  • // - 09:48
  • - تعداد بازدید: 56
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZC8

از ایجاد استرس در محیط های کاری جلوگیری کنیم

استرس های شغلی ممکن است به دلیل شرایط کاری و محیطی و شیوه مدیریت در محیط کار ایجاد گردد.

به گزارش وبدا مسئول واحد بهداشت روان مرکز بهداشت بجنورد گفت:حجم کار زیاد،کم بودن ساعت استراحت ،افزایش نوبت کاری ،انجام کارهای تکراری،یکنواختی شغل،عدم استفاده از توانایی های شغلی کارکنان ،کنترل و نظارت دایم و ... باعث استرس شغلی کارکنان می شود.



دکتر"ضرغامی"اظهار داشت:برخی شیوه های مدیریت نیز از دیگر مواردی است که سبب استرس در محیط کار می شود.



به گفته وی عدم مشارکت کارکنان در تصمیم گیری،عدم ارتباط صمیمی و همدلانه احترام متقابل با زیر دستان و عدم ارتقای شغلی از نگرانی ها و دغدغه های شغلی است که سطح استرس در کارکنان را افزایش می دهد .



وی شرایط ناخوشایند و خطرناک فیزیکی مانند نور نامناسب،آلودگی هوا،بوی نامطبوع در محیط،آلودگی صوتی ،نامناسب بودن ساختار فیزیکی محل کار و ... را از عوامل استرس کارکنان دانست.



وی تاکید کرد:ایجاد محیط کاری شاد و سالم می تواند در افزایش بهره وری سازمانی و سلامت فردی و اجتماعی تاثیر گذار باشد.



وی گفت:باید برای مقابله با استرس کارکنان در محیط کار مهارت مقابله با استرس را به افراد آموخت.



دکتر"ضرغامی"اظهار داشت:در گام نخست مدیر یا کارفرما باید منابع استرس زا در کارکنان را شناسایی کنند و جهت پیشگیری از استرس در محیط کار فعالیت هایی نظیر برگزاری دوره های آموزشی مقابله با استرس و .. طراحی گردد.



وی تصریح کرد:باید به کارکنان فرصت بیان احساسات و نقطه نظرات را داد و نظام پاداش بر اساس عملکرد طراحی نمود تا از دادن پاداش یکسان به تمام کارکنان خودداری شود.



وی با اشاره به برخی روش های کاهش استرس کاری اظهار داشت:در صورت امکان ورزش صبحگاهی در محیط کار برگزار گردد و کارکنان سخت ترین و مهم ترین کار ها را در اول وقت کاری که انرژی بیشتری دارند انجام دهند و هم چنین با مرخصی مجاز کارکنان جهت استراحت و تجدید قوا موافقت گردد.



 


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2715
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید