شهروندان نواقص و تخلفهای بهداشتی را به سامانه 190 اعلام کنند
مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سامانه دریافت و پاسخگویی به شکایات مردمی بهداشت 190 مرکز سلامت محیط و کار در همه ایام آماده دریافت شکایات مردمی است.

بهروز علیزاده روز یکشنبه 21 اسفندماه 1401 در گفت و گو با وبدا، افزود: شهروندان میتوانند در صورت مشاهده نواقص بهداشتی در خصوص موارد بهداشتی با مرکز ملی 190 تماس حاصل نمایند.
وی انواع درخواستها و شکایات را بر شمرد و ادامه داد: موارد مربوط به بهداشت فردی، شامل: نداشتن کارت بهداشت و گواهینامه آموزش بهداشت اصناف معتبر، عرضه مواد دخانی به افراد زیر 18 سال و استعمال دخانیات میشود.
وی اضافه کرد: در حوزه بهداشت ابزار و تجهیزات نیز شهروندان میتواند با مشاهده، استفاده از یخچال، فریزر و سردخانه ناسالم، استفاده از ظروف نامناسب جهت بستهبندی، ایجاد بوی نامطبوع به دلیل نداشتن تهویه مناسب، استفاده از قفسه، ویترین و کابینت، میز، صندلی مستعمل و کثیف و نظایر آن با این سامانه تماس بگیرند.
علیزاده بیان کرد: نگهداری نامناسب و حمل و نقل مواد غذایی در شرایط غیر بهداشتی، عرضه مواد غذایی بستهبندی شده صنعتی با تاریخ مصرف مخدوش یا تاریخ مصرف گذشته، وجود جسم خارجی در مواد غذایی در حوزه بهداشت عمومی و سرویس بهداشتی نامناسب، وجود حشرات و جوندگان، دفع غیر بهداشتی فاضلاب، تهویه نامطلوب و نامناسب، دفع غیربهداشتی پسماند و نگهداری حیوانات در مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی نیز در بخش بهداشت ساختمانی مشمول شکایات مردمی هستند.
وی اعلام کرد: شهروندان به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته با شماره 190 (داخلی2) تماس گرفته و شکایات خود را با ذکر نوع تحاف و آدرس دقیق محل تخلف اعلام نمایند.