parcham سرمایه گذاری برای تولید
  • 1404/07/29 - 14:34
  • - تعداد بازدید: 45
  • - زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZQ7k
طی نیمه نخست امسال ثبت شد؛

بیش از 4هزار مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس خراسان شمالی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ثبت 4هزار و 210 مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس طی نیمه نخست امسال خبر داد و این رفتار ناپسند را تهدیدی برای جان بیماران واقعی دانست.

 تقی رحمتی روز سه‌شنبه 29 مهرماه 1404 با اعلام این خبر در گفت‌وگو با وبدا اظهار کرد: مزاحمت‌های تلفنی، موجب اتلاف زمان نیروهای اورژانس، اشغال خطوط ارتباطی و تأخیر در رسیدگی به بیماران بدحال می‌شود و پیامدهای جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد.

 

وی افزود: در 6ماهه نخست سال ۱۴۰۴، تعداد تماس‌های منجر به اعزام آمبولانس در سطح استان ۲۴ هزار و ۹۵۱ مورد بوده، اما در همین بازه بیش از ۴۲۱۰ تماس مزاحم نیز ثبت شده است.

 

رحمتی گفت: در این مدت، مجموع مأموریت‌های تصادفی شهری و جاده‌ای به ۵ هزار و ۷۹۶ مورد رسید که از این میان، ۳ هزار و ۷۴۹ مورد در محدوده شهری و ۲ هزار و ۴۷ مورد در محورهای برون‌شهری رخ داده است.

 

وی ادامه داد: از کل مأموریت‌ها، چهار هزار و ۱۵۱ نفر در تصادفات شهری و دو هزار و ۶۲۳ نفر در تصادفات جاده‌ای به بیمارستان منتقل شدند، در حالی که ۱۱۴ بیمار نیز در محل حادثه درمان شدند.

 

رئیس اورژانس خراسان شمالی تصریح کرد: در بخش مأموریت‌های درمانی، بیشترین موارد مربوط به ضعف و بی‌حالی، دردهای شکمی، مشکلات قلبی و حوادث ناشی از ضرب‌وجرح بوده است.

 

به گفته رحمتی، در نیمه نخست امسال مأموریت‌های قلبی شامل هزار و ۵۷ مورد در شهر و ۶۸۵ مورد در جاده‌ها بوده و ۱۱۲ مورد سکته مغزی و نزدیک به هزار مورد مشکلات تنفسی نیز ثبت شده است.

 

وی افزود: مأموریت‌های ناشی از سقوط (۱۴۵۷ مورد)، مسمومیت دارویی و مواد مخدر (۹۲۸ مورد)، و حوادث ناشی از ضرب‌وجرح (۷۹۵ مورد) از دیگر موارد پرتکرار خدمات اورژانس استان بوده است.

 

رحمتی همچنین از ثبت 880 مورد مأموریت مرتبط با فشار خون، 996 مورد شکم حاد، 4186 مورد ضعف و بی‌حالی در مناطق شهری و جاده‌ای، 336 مورد مأموریت اعصاب و روان و 789 مورد تروما به غیر از تصادف خبر داد.

 

وی بیان کرد: در حوزه مأموریت‌های ویژه نیز، مأموریت‌های ناشی از گازگرفتگی حیوانات و گزیدگی با ۱۷۶ مورد و سوختگی با ۱۱۱ مورد از جمله موارد مهم بوده است.

 

رحمتی با تأکید بر اینکه ثبت حتی یک مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس می‌تواند فرصت طلایی نجات جان یک بیمار را از بین ببرد، از شهروندان خواست در هنگام تماس با شماره ۱۱۵، تنها در موارد اضطراری و واقعی تماس بگیرند تا خدمات اورژانس در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بیماران نیازمند ارائه شود.

 

  • گروه خبری : اخبار ویژه دانشگاه,آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 57903

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید