-

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی



روند تخریب ویتامین ث در محیط های سرد کاهش می یابد

شنبه ١٠ خرداد ١٣٩٩ ساعت ١٤:١٠ ب.ظ   ( بازدید : 361 نفر )


دکتر محمدرضا جلیلوند عضو هیات علمی و متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: روند تخریب ویتامین ث در محیط های سرد کاهش می یابد، اما به طور کلی مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین باید سریع تر و تا زمانی که کیفیت و ارزش غذاایی آن محفوظ است، مصرف شود.

به گزارش روابط عمومی دکتر محمدرضا جلیلوند یادآور شد: با گذر زمان و اعمال فرآیند های پخت و آماده سازی مواد غذایی این ویتامین ممکن است در ماده غذایی کاهش یابد.
دکتر جلیلوند اظهار داشت: با وجود این که روند تخریب ویتامین ث در محیط های سرد کاهش می یابد اما کماکان تخریب آن امکان پذیر است.
وی تاکید کرد: میوه ها و سبزیجات را به شکل تازه در برنامه غذایی خود بگنجانید و سعی کنید با خرید و مصرف تازه میوه ها و سبزی ها ویتامین های بیشتری را جذب کنید.
وی خاطر نشان کرد: پختن، گرمای هوا، نور و نگهداری طولانی مدت در ظروف فلزی، این ویتامین را از بین می برد.
دکتر جلیلوند با بیان این که انواع میوه ها و سبزی های تازه حاوی مقادیر قابل توجهی از این ویتامین هستند، گفت: سبزی های برگ سبز تیره نظیر اسفناج، سبزی خوردن، گوجه فرنگی، مرکبات، انواع کلم و گل کلم، سیب زمینی، کیوی و ... از منابع غنی ویتامین ث به شمار می روند که در بهبود وضعیت مبتلایان به کرونا بسیار تاثیر گذار است.


منبع : معاونت آموزشی دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.






















جستجو
علم از نگاه رهبری (۶۹۱۰ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...