-

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی



مصرف بستنی های فله و غیر پاستوریزه، عامل انتقال بیماری کووید 19

یكشنبه ٢ شهریور ١٣٩٩ ساعت ٩:٣٧ ق.ظ   ( بازدید : 416 نفر )


دکتر محمدرضا جلیلوند متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: مصرف لبنیات فله و غیر استاندارد و بستنی های خیابانی و غیر پاستوریزه می تواند از راه های انتقال ویروس کرونا باشد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد رضا جلیلوند گفت: اجتناب از خرید مواد غذایی نظیر رب، خیارشور، لبنیات سنتی و ... به دلیل مشخص نبودن شرایط تولید، نحوه آماده سازی و احتمال وجود آلودگی  ضروری است.

دکتر جلیلوند استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده با پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو را ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: خرید محصولات غیر پاستوریزه نظیر بستنی به دلیل عدم دقت و نظارت لازم بر فرایند پاستوریزاسیون به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به تماس بسته بندی مواد غذایی خریداری شده از فروشگاه با دست افراد مختلف و حتی قرار دادن آن در محل هایی نظیر کف مغازه که ممکن است منشا آلودگی با ویروس باشند، قبل از قرار دادن در قفسه ها و یخچال و هنگام ورود به منزل همه بسته بندی ها ضدعفونی شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه توضیح داد: با توجه به آن که دمای تنور نانوایی ها و این که ویروس کرونا نسبت به حرارت حساس است ، امکان آلودگی در نان ضعیف است ، بنابراین به منظور جلوگیری از آلوده شدن نان پس از خروج از تنور رعایت پروتکل ها برای انتقال درست و بهداشتی نان به منزل توصیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از پارچه تمیز برای قرار دادن نان و همچنین دستکش تمیز برای جمع کردن نان از سکوی نانوایی و در تماس قرار نگرفتن نان با موادغذایی یا سطوح آلوده لازم و ضروری به نظر می رسد.


منبع : معاونت آموزشی دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.






















جستجو
علم از نگاه رهبری (۶۹۱۱ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...