تقدیر و تجلیل مدیر امور حقوقی در روز ولادت حضرت زهرا (س)

دوشنبه ٤ بهمن ١٤٠٠ ساعت ١٢:٥١ ب.ظ   ( بازدید : 141 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

تقدیر و تجلیل مدیر امور حقوقی از همکار خانم مدیریت امور حقوقی در روز ولادت با سعادت و پر برکت بانوی دو عالم حضرت زهرا (سلام الله علیها ) صورت گرفت

حجه الاسلام قدیمی ضمن تقدیراز مقام زن بیان داشتند این جمله مشهور را که «در پشت موفقیت های هر مرد، یک زن ایستاده است؛ زنی از جنس مادر، همسر، خواهر، آموزگار یا...» بی شک، حقیقتی انکارناپذیر است. در زندگی همه مصلحان، اندیشمندان و هنرمندان، ردّی از حضور پررنگ یک زن می بینید. شاید زنی که نقش تربیت را به درستی ایفا کرده است؛ زنی که ازتوان افتاده تا توانایی تعلیم دهد. زنی که ملال ها را مرهم نهاده، تلاش ها را تشویق کرده و راه را تا فرجام همراه بوده است. زنی که مهرمندانه، دانایی بخشیده است .

 

 

 

در ادامه ایشان با تاکید و اشاره به آیه ای از قرآن کریم که زن و مرد دو نیمه از یک وجودند ادامه دادند که در فرهنگ زندگی آموز اسلام، زن و مرد دو نیمه از یک وجودند که در کنار هم و با هم کامل می شوند. قرآن کریم در تشبیهی زیبا، اوج ارتباط معنوی زن و مرد و زندگی صمیمانه آنان را این گونه به تصویر می کشد: «[زن ها] لباس شما هستند و شما [مردها] لباس آنها.» با ژرف اندیشی در این تشبیه، برخی نکته ها رخ عیان می کند:  همچنین ایشان ادامه دادند که نیازبه لباس، از ابتدایی ترین، طبیعی ترین و ناگزیرترین نیازهای بشری است. نیاز به همسر هم نیازی طبیعی و حیاتی است. گزینش لباس و انتخاب رنگ و نوع آن اختیاری است؛ در فرهنگ اسلامی، همسرگزینی نیز آزادانه و غیرتحمیلی است و مرد و زن باید آزادانه و آگاهانه ازدواج کنند. در لباس، تناسب، هماهنگی، جنسیت، شغل، شأن، سال، دین و نژاد و... رعایت می شود و در ازدواج نیز مرد و زن باید به تناسب اخلاقی، اجتماعی، مذهبی، خانوادگی و... میان خود توجه کنند. همان گونه که لباس، آدمی را از آفت گرما و سرما حفظ می کند، زن و مرد نیز همدیگر را از آسیب و گزند لغزش ها و اشتباه ها حفظ می کنند. انسان با لباس نامناسب احساس شرم و حیا می کند، زن و مرد نیز با داشتن همسر نامناسب چنین احساسی می یابند. لباس محرم ترین ورازدارترین چیزها نسبت به بدن است، همسر نیز محرم ترین محارم است و باید رازدار اسرار زندگی باشد.

در انتها با اهدا هدیه ای از زحمات و تلاشهای ایشان تقدیر به عمل آوردند .


منبع : امور حقوقی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.





جستجو
وقف به چه معناست؟ (۹۲۷۰ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...