چالش‌های حقوقی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بررسی شد

چهارشنبه ١٥ تیر ١٤٠١ ساعت ٧:١٤ ق.ظ   ( بازدید : 129 نفر )


همایش چالش‌های حقوقی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حضور مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش وب‌دا، همایش چالش‌های حقوقی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز سه‌شنبه 14 تیرماه 1401 با حضور مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس و معاونان و مدیران و روسای شبکه‌ها و بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دبیران ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب9 و قطب8، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد.  

دکتر سیدجواد پورنقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به حضور معاونان، مدیران و روسای بیمارستان‌ها در این همایش، ابراز امیدواری کرد: این تعامل و ارتباطات تنگاتنگ در سطح دانشگاه و وزارتخانه بتواند در راستای رفع مسائل و دغدغه‌ها با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود کمک کند.

مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت در این جلسه از صدور کارت ویژه ضابطان قضایی خاص با همکاری دادستانی کل کشور در راستای تسهیل در فرآیند رسیدگی به تخلفات حوزه بهداشت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دکتر میرحامد خانی اظهار کرد: با بازدید میدانی حدود 23 دانشگاه علوم پزشکی و مرکز تابعه وزارت بهداشت طی 6 ماه اخیر از نزدیک مشکلات حقوقی را رصد و بازخوردها را در راستای تسهیل در رفع مسائل حقوقی دریافت کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: تشکیل شورای مشورتی حقوقی در تمام دانشگاه‌ها به حل این مسائل و معضلات حقوقی بسیار کمک کرده است.

حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این همایش با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد این مدیریت در حوزه رسیدگی به پرونده‌ها، اخذ سندهای تک‌برگی املاک، برگزاری دوره‌های آموزشی، مستندسازی و... بر همکاری و تعامل خوب با دستگاه قضا در راستای تسهیل امور این حوزه اشاره کرد.

احمد طاهری، رئیس مجمع دبیران کارگروه‌های علمی و ارزیابی عملکرد مدیریت‌های حقوقی وزارت بهداشت نیز در این همایش، گفت: مدیریت حقوقی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ازجمله فعال‌ترین و بیشترین تعامل و پاسخگویی را دارند که باعث خرسندی است.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های این مدیریت ازجمله تشکیل شورای مشورتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر و... از نگاه ویژه رئیس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به حوزه حقوقی تقدیر کرد.

صادق اسپیدکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به موضوعاتی که منتهی به تشکیل پرونده قضایی در حوزه بهداشت و درمان می‌شود، به تبیین راهکارهایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم پرداخت.

وی پیشگیری را مهم‌ترین اقدام برشمرد و عنوان کرد: اشرافیت حقوقی نسبت به قوانین و مباحث مالی، افزایش اطلاعات حوزه درمان، نظارت و بازرسی دقیق و مستمر و تعامل با دستگاه‌های نظارتی، حقوقی و بازرسی می‌تواند در حوزه اقدامات پیشگیری از وقوع جرم بسیار کمک‌کننده و مؤثر باشد.

گفتنی است؛ مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت در این همایش که با حضور رئیس، معاونان، مدیران دانشگاه و روسای شبکه‌ها و بیمارستان‌های استان برگزار شد شرکت کرد و پس از طرح مسائل حقوقی مبتلابه هر یک از حوزه‌های کاری از سوی حاضران در همایش، به سؤالات طرح‌شده در جلسه پاسخ گفت.


منبع : امور حقوقی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.





جستجو
وقف به چه معناست؟ (۹۳۵۷ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...