شورای مشورتی حقوقی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد.

چهارشنبه ١٥ تیر ١٤٠١ ساعت ٧:٢٠ ق.ظ   ( بازدید : 128 نفر )


شورای مشورتی حقوقی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حضور مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت در بجنورد برگزار و تعدادی از موضوعات مربوط به دانشگاه در حوزه حقوقی طرح و بررسی شد.

به گزارش وب‌دا، دکتر سیدجواد پورنقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز سه‌شنبه 14 تیرماه 1401 در این جلسه که در محل ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، گفت: حل‌وفصل مسائل حقوقی کار تخصصی و پیچیده‌ای است که تشکیل این شورا و برگزاری مستمر جلسات می‌تواند امور مربوط به این حوزه را تسهیل کند.

وی تصریح کرد: به دلیل گستردگی و تنوع خدماتی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود، به‌تبع مسائل حقوقی که دانشگاه‌ها با آن مواجه می‌شوند نیز گسترده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت هم‌اندیشی، تصمیم جمعی در این‌چنین شوراهایی و تعامل و اقدام در حوزه پیشگیری، می‌توانیم در حفظ حقوق بیت‌المال و حل‌وفصل پرونده‌های مربوط به حوزه سلامت و بهداشت و درمان موفق عمل کنیم.

حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: شورای مشورتی به همت مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت در تمام کشور تشکیل شده که اتفاق بسیار خوبی است، چراکه مسائل و مشکلات مختلف در این شورا بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود که تضمین اجرایی آن نیز بیشتر است.

وی افزود: با توجه به ضرورت بررسی موضوعات کلان دانشگاه از جمله آئین‌نامه‌ها، بخش‌نامه‌ها و نیز سایر موضوعات مرتبط با حوزه حقوقی با مشورت صاحبنظران حقوقی و افراد متخصص، این شورا در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز تشکیل شد.

حجت الاسلام قدیمی در این جلسه به‌ضرورت ایجاد شعب ویژه و اختصاصی برای رسیدگی به پرونده‌های دانشگاه علوم پزشکی اشاره و عنوان کرد: دو شعبه اختصاصی بازرسی و دادیاری قبلاً وجود داشت که قضات برای رسیدگی به پرونده‌های این حوزه نیز به‌صورت تخصصی آموزش‌های لازم دیده بودند و امیدواریم مجدد این شعب راه‌اندازی شود.

دکتر میرحامد خانی، مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت نیز در این جلسه ضمن تشکر از ریاست دانشگاه برای میزبانی این جلسه گفت: ظرفیت شوراهای مشورتی حقوقی، کمک شایانی به پیشبرد امور در حوزۀ حقوقی خواهد داشت و امیدواریم این طرح مهم بتواند در راستای حصول نتایج مؤثر، اهداف خود را پیش ببرد.

گفتنی است؛ در این جلسه از شورای مشورتی حقوقی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که با حضور تمام اعضای این شورا ازجمله دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی، معاونان توسعه مدیریت، درمان، آموزشی، بهداشت و فرهنگی دانشجویی دانشگاه و نیز مدیران حراست و بازرسی برگزار شد، در راستای حل مشکلات و مسائل حوزه حقوقی دانشگاه، تعدادی از پرونده‌های این حوزه  بررسی و ارائه راهکار شد.


منبع : امور حقوقی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.





جستجو
وقف به چه معناست؟ (۹۳۳۵ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...