-

به پورتال بیمارستان بنت الهدی بجنورد خوش آمدید



گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۸۰ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۷۵۶ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۴۳۰۰ مورد

نصب سیستم مدیریت و تله مانیتورینگ اکسیژن بیمارستانی درقسمت سانترال بیمارستان بنت الهدی

سه شنبه ١٧ بهمن ١٤٠٢ ساعت ٨:٥ ق.ظ   ( بازدید : 53 نفر )


            نصب سیستم مديريت و تله مانیتورینگ اکسیژن بيمارستاني در قسمت سانترال بیمارستان بنت الهدی

 

پایش مداوم کیفیت اکسیژن طبی به عنوان یکی از امکانات اولیه و حیاتی هر بیمارستان از ضروریات روزمره مراکز درمانی می باشد. خلوص و فشار مهمترین پارامترهای اکسیژن در مراکز درمانی اند که می باید تحت نظارت بدون وقفه باشند.

 

دستگاه انالایزر اکسیژن یک سیستم کنترل، نظارت، هشدار و ثبات پارامترهای خلوص، فشار و مصرف (فلو) گاز اکسیژن بیمارستانی است که علاوه بر امکان پایش از راه دور مقادیر فشار، خلوص و فلو اکسیژن از طریق پیامک و اینترنت، در هنگام خارج شدن هر یک از دو پارامتر حیاتی از بازه استاندارد تعریف شده، اقدام به ارسال پیامک هشدار به شماره تلفن­های همراه تعریف شده در دستگاه و همچنین ثبت آنلاین در وب سایت می نماید. در زمان خروج فشار و خلوص اکسیژن از بازه استاندارد، فرمان­های کنترلی به خروجی های دستگاه نیز ارسال می گردد که توانایی باز کردن یا بستن شیرهای پنوماتیک در مسیر لوله های مسیر اصلی و مسیر پشتیبان اکسیژن را دارا می باشد.

 

گاز اکسیژن یکی از امکانات حیاتی و بنیادین هر بیمارستان جهت حفظ جان بیماران و کمک به روند بهبود آن ها می باشد به طوریکه حتی کوچک ترین بیمارستان با کمترین امکانات بی نیاز از این گاز حیاتی نمی باشد. روش های متفاوتی برای تامین اکسیژن بخش های بیمارستان وجود دارد اما نکته ای که در تمامی این روش ها باید به آن توجه ویژه شود نظارت دقیق بر دو پارامتر اساسی خلوص و فشار اکسیژن می باشد؛ بدین صورت که خارج شدن هر یک از این دو پارامتر از مقادیر استاندارد مشخص شده در استانداردهای ISO10083، ISO7396-1 و HTM2022 می تواند به  قیمت از دست رفتن جان بیماران بستری تمام شود.

 

علیرغم اهمیت ذکر شده در مانیتورینگ پارامترهای خلوص و فشار اکسیژن، روش های نظارتی فعلی فاقد سرعت عمل لازم در اطلاع رسانی به اپراتور ناظر گازهای طبی جهت رفع مشکل در زمان طلایی می باشد ضمن اینکه پس از اطلاع ناظر گازهای طبی، وی به صورت دستی به رفع مشکل پرداخته که پروسه ای زمان بر و بعضاً فاقد دقت لازم است.

هدف از این دستگاه امکان اطلاع یافتن در لحظه (سریع) نیروهای گازهای طبی بیمارستان (پرسنل بخش مذکور) جهت رفع به­ موقع مشکلات اکسیژن (افت خلوص، تغییرات فشار) و صدور فرمان اصلاح خودکار سیستم در راستای حفظ جان بیمار و صحت عملکرد تجهیزات بوده و همچنین امکان نظارت دقیق و از راه دور بخش مدیریتی بیمارستان بر عملکرد نیروهای گازهای طبی را فراهم می آورد و داده های ذخیره شده در دستگاه می تواند به عنوان مرجعی قابل استناد جهت یافتن علت حوادث بوجود آمده به کار رود.

این دستگاه برای اولین بار در استان در این مرکز نصب و راه اندازی گردیده است.


منبع : بیمارستان بنت الهدای بجنورد چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.















جستجو
گلباران مزار شهدا (۴۸۱۸ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...