تلاش برای افزایش رضایتمندی مردم استان از خدمات بهداشتی و درمانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در دیدار با مدیرکل بازرسی خراسان شمالی گفت: تلاش داریم با تعامل و همکاری که با اداره کل بازرسی داریم، اقدامات و خدماترسانی را چندین برابر و زمینههای افزایش رضایتمندی مردم را فراهم کنیم.
.
به گزارش وبدا، در دیدار روز دوشنبه دوم آبانماه 1401 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به همراه جمعی از معاونان و مدیران خود با مدیرکل بازرسی استان، دغدغهها و چالشهای مشترک کاری مطرح و در راستای تسهیل در فرآیند اجرای امور گفتگو شد.
دکتر سیدجواد پورنقی در این دیدار اظهار کرد: حوزه فعالیتهای دانشگاه علوم پزشکی با توجه به فراگیری و گستردگی و گره خوردن این فعالیتها با زندگی و سلامت مردم از اهمیت زیادی برخوردار است و گاهی تعبیرهای متفاوت از قوانین، فرآیند اجرایی ارائه خدمات را با اشکالاتی مواجه میکند.
وی افزود: حوزه سلامت در خراسان شمالی هنوز در تعدادی از شاخصها از میانگینهای کشوری عقب است که بیتردید جبران این عقب ماندگیها با همکاری و تعامل با تمامی دستگاههای اجرایی و نظارتی استان محقق خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: در حالت ایدهآل، حداکثر ۲۵ درصد سلامت مردم توسط سیستم وزارت بهداشت و درمان تأمین میشود و ۷۵ درصد آن مربوط به سایر اجزای جامعه و نهادهای اجرایی است که در شاخصهای حوزه سلامت نیز تاثیر دارد.
دکتر پورنقی گسترش خدمات بهداشت و درمان در روستاهای دور افتاده مرزی را نمونه عدالت در سلامت دانست و عنوان کرد: باید بتوانیم با این همافزایی، سایر خدمات و امکانات حوزه سلامت را نیز با این سمت و سو ارائه و زمینه رضایتمندی مردم را بیش از پیش فراهم کنیم.
صادق اسپیدکار، مدیرکل بازرسی استان نیز در این دیدار، پیشگیری را مهمترین اقدام برشمرد و عنوان کرد: نظارت و بازرسی دقیق و مستمر و تعامل با دستگاههای نظارتی، حقوقی و بازرسی میتواند در حوزه اقدامات پیشگیری از وقوع جرم بسیار کمککننده و مؤثر باشد.
وی تأکید کرد: باید در راستای اجرای امور با هماهنگی و تدبیر، راهکارهایی را اتخاذ کنیم که منجر به کمترین آسیب به مردم شود و این امر با تقویت نقاط مثبت و استمرار در برطرف کردن نقاط منفی در اجرای امور و قوانین محقق خواهد شد.