parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/09/13 - 05:45
  • - تعداد بازدید: 35
  • - زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZgS9

فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت از مسیر هنر و رسانه محقق می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی با بیان اینکه در راستای تبیین سیاست‌های جمعیتی و اقناع جامعه، وابسته و نیازمند به هنر و رسانه هستیم، اعلام کرد: با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و فرهنگ‌سازی می‌توان در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، موفق عمل کرد.

به گزارش وب‌دا، دکتر سید جواد پورنقی روز یکشنبه 13 آذرماه 1401 در هفتمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه باور عموم در خصوص فرزندآوری را نمی‌توان با اتکا به جلسات و اخبار تغییر داد، افزود: رسانه‌ها ظرفیتی مؤثر و نقشی حامی در تغییر باور عموم دارند و با خلق آثار هنرمندانه یاریگران مجموعه سلامت در استان هستند.



 



وی با اشاره به عملکرد قابل‌توجه تیم روابط عمومی دانشگاه در هم‌افزایی و تعاملات ارزشمند با حوزه رسانه و برخورداری از ظرفیت‌های رسانه‌ای استان برای تحقق اهداف در این خصوص، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بسیار مفید و اثرگذار بوده‌اند و نمونه اثربخشی آن‌ها در برگزاری جشنواره هنر در مامایی و همایش جوانی جمعیت نمود پیدا کرد.



 



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه به اهمیت اقدامات کمیته رسانه قرارگاه اشاره و اعلام کرد: هم‌افزایی و هم‌فکری مناسبی بین کمیته‌های قرارگاه برقرار است و کمیته رسانه نیز به‌عنوان پیشانی قرارگاه تاکنون توانسته عملکرد قرارگاه را به‌خوبی منعکس کند.



 



وی افزود: ارزیابی داده‌ها و آمارهای موجود بیانگر تغییر نگرش مردم به فرزندآوری است و این مهم مرهون تلاش همه کمیته‌های این قرارگاه است.



 



رئیس کمیته رسانه و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه نیز در این نشست گزارشی مبسوط از اقدامات این کمیته ارائه و اعلام کرد: تأکیدات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص قانون جوانی جمعیت، خورشید برنامه‌ها و اقدامات روابط عمومی و کمیته رسانه قرارگاه قرار دارد.



 



مهندس مجید پورخیاط با بیان اینکه هم‌افزایی، هماهنگی و تعامل با دستگاه‌ها از دستورالعمل‌های اولویت‌دار روابط عمومی است، اضافه کرد: اقدامات کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت متناسب با بندهای 28 و 35 قانون جوانی جمعیت بوده است.



 



وی با اشاره به اینکه وب‌سایت تخصصی قرارگاه جوانی جمعیت برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه‌اندازی شده است، ادامه داد: این سایت به‌عنوان مرجعی در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت در دسترس همگان قرار دارد.



 



وی افزود: تاکنون بیش از 800 محتوای رسانه‌ای، 20 پوستر و 7 هزار و 800 محتوای فضای مجازی در راستای جوانی جمعیت منتشر شده است و برای توسعه تعاملات با رسانه‌ها، 4 جلسه با صداوسیمای استان و 19 نشست تخصصی با رسانه‌ها و مطبوعات استان برگزار شده است.



 



مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه محتوای رسانه‌ای تولید شده به‌صورت هوشمند در سایت قرارگاه بارگذاری می‌شود، ادامه داد: اگر معیار و مبنا و فهرستی برای سنجش عملکرد در این خصوص لحاظ شود، دانشگاه رتبه نخست را کسب خواهد کرد.



 



وی همچنین ادامه داد: راه‌اندازی اتاق فکر رسانه، برگزاری 4 جلسه شورای رسانه، برگزاری دو نشست تخصصی و مطبوعاتی با رئیس و معاونت بهداشتی دانشگاه، نشست مشترک با روابط عمومی مجموعه‌های تابعه و... از مهم‌ترین اقدامات روابط عمومی در راستای تحقق برنامه‌های تدوین شده است.



 



مهندس پورخیاط به تأثیر مستقیم رسانه و مطبوعات به تغییر نگرش و باور جامعه نیز اشاره و اعلام کرد: تیم روابط عمومی با اطلاع از این ظرفیت رسانه‌ای در تمام اقدامات انجام‌شده از این ظرفیت به‌عنوان فرصتی ارزشمند بهره برده است.



 



وی به حضور فعال رسانه‌ها در قالب برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف اشاره و عنوان کرد: در جشنواره سلامت و رسانه 241 اثر از رسانه‌ها و در همایش جوانی جمعیت نیز 121 اثر مشارکت داشتند که پس از داوری در هر دو جشنواره آثار برتر تقدیر شدند.



 



وی اعلام کرد: کمیته رسانه، جایگاهی برای نمایش و اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده در قرارگاه جوانی جمعیت بوده و این کمیته با استفاده از تخصص رسانه و فن هنر در این راه گام برداشته است.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11359
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید