معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از انجام زایمان بی درد در بیمارستان های دانشگاه خبر داد و گفت: زایمان های بی درد دارویی نیز در این مدت انجام شده ک 55.69 درصد از این زایمان ها غیردارویی و بقیه دارویی بوده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، دکتر عبدا... کبریایی با تاکید براین که «پیشگیری، تشخیص و درمان به موقع ناباروری» از دستوالعمل های اصلی دانشگاه است، به اجرای ماده 41 و 42 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این دانشگاه اشاره و بیان کرد: در راستای اجرای این قانون، حمایت از زوجین نابارور با راه اندازی و فعال سازی خدمات سطح سه ناباروری در بیمارستان بنت الهدی بجنورد و خدمات سطح دو ناباروری در شیروان انجام شده و در مدت اعلام شده 5 هزار و 121 نفر در مرکز ناباروری بجنورد خدمات دریافت کرده اند.

وی ، اجرای مصوبات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گسترش خدمات درمان ناباروری استان و برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی را از جمله گام‌های عملیاتی در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت عنوان و بیان کرد: کاهش میزان باروری و پیری جمعیت، سرمایه انسانی هر کشور را کاهش می‌دهد این کاهش بر توسعه اقتصادی و افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان نیز تأثیر دارد.