معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از بهره مندی 300 مادر از روش های درمانی مرکز درمان ناباروری بیمارستان بنت الهدی بجنورد خبر داد و گفت: این مرکز که از آذر ماه 1398 در سطح دو فعالیت خود را آغاز کرده، از بهمن 1401 با پیگیری مسئولان به سطح 3 ارتقاء یافته و اکنون خدمات تخصصی درمان ناباروری را به زوج های متقاضی ارائه می کند.

دکتر علی عفتی زاده در گفت و گو با وبدا؛ با بیان اینکه با ارتقای سطح خدمات این مرکز اکنون خدمات IVF و ICSI نیز در این مرکز انجام می شود، عنوان کرد: تاکنون 300 مادر با بهره گیری از روش های درمانی کمک ناباروری این مرکز از نعمت فرزند، برخوردار شده اند.

وی افزود: تاکنون 70 مورد IVF در این مرکز انجام شده که 16 مورد آن مثبت بوده است.

دکتر عفتی زاده همچنین گفت: در فروردین امسال 598 نوزاد زنده در این بیمارستان متولد شده اند که 247 مورد از آن ها دختر و 351 مورد هم پسر بوده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی سال گذشته 590 تولد زنده در این بیمارستان ثبت شده است و مقایسه این آمار از روند رو به رشد تولدها در این بیمارستان خبر می دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به فرارسیدن هفته ملی جمعیت، یادآوری کرد: برنامه هایی در راستای ترویج فرزندآوری، تولدهای سالم، سلامت مادران و ..... در حوزه درمان اجرا می شود.


از مجموع 2 رأی