برگزاری اجلاس رؤسا و مشاورین امور زنان و خانواده دانشگاه های قطب منطقه نهم آمایش آموزش عالی سلامت کشور

شنبه ٢٤ آذر ١٣٩٧ ساعت ٧:٣٩ ق.ظ   ( بازدید : 574 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری اجلاس رؤسا و مشاورین امور زنان و خانواده دانشگاه های قطب منطقه نهم آمایش آموزش عالی سلامت کشور

اجلاس رؤسا و امور زنان و خانواده دانشگاه های قطب منطقه نهم آمایش آموزش عالی سلامت کشور در تاریخ 12/09/1397 برگزارشد . د راین اجلاس جناب آقای دکتر صفدری به عنوان نماینده ریاست محترم دانشگاه به همراه سرکار خانم طیبی به عنوان مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه حضور یافتند.

به گزارش دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی ، به همت ریاست محترم دانشگاه نیشابور ، اجلاس رؤسا و امور زنان و خانواده دانشگاه های قطب منطقه نهم آمایش آموزش عالی سلامت کشور، در تاریخ 12/09/1397 با حضور مشاور امور زنان و خانواده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و نماینده تام والاختیار وزارت در کلان منطقه آمایشی 9 کشور ، جمعی از مسئولین دیگر دانشگاه ها برگزارشد . ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت : در سرشماری اخیر تعداد 43 هزار زن و مرد متاهل اعلام شد که هسته اصلی این خانواده ها بانوان هستند و حضور 50 درصدی بانوان در توسعه سیاسی و اقتصادی و در عرصه دانشگاهی ورود اختصاص بیش از 60 پذیرفته شدگان درصد میزان اهمیت نقش زنان در جامعه را نشان می دهد . دکتر عظیمی نژاد در انتها افزود  : موفقیت در اجرایی شدن هر برنامه نیازمند پایش مستمر است .

مشاور وزیر بهداشت در امور بانوان و خانواده دراین نشست گفت : زنان به خاطر شرایط جسمی ، روانی و بیولوژیکی و نقش های متفاتی که در خانواده و جامعه دارند نیازمند نگاهی متفاوت هستند . محمدی تاکید کرد که، تمامی دستگاه ها در اجرایی شدن اصول 10 ، 20، 21 قانون اساسی باید همکاری لازم را داشته باشند .

خانم دکتر امینی اپیدمیولوژیست و عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در نشست مذکورضمن برشمردن الویت های سلامت زنان گفت : با اشاره به هر چهار دوره زندگی زنان و الویت های آنان در این دوره ها باید برای هر دوره برنامه ای داشت و مداخلات مدونی تبیین کرد  و همچنین بایستی برای مراقبت های گروه های پرخطر مثلا سطوح کم برخوردار ، مبتلا به ایدز ، اعتیاد و .. برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم .

در انتها خانم سلجوقی مدیر کل محترم امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که زنان نیمی از جامعه هستند که نیم دیگر را حمایت می کنند به ضرورت اهمیت دادن جامعه به بانوان اشاره کرد . 

 

  

 

 


منبع : امور بانوان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

جستجو
دهه فجر گرامی باد (۱۵۱۶ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...