برگزاری اولین جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری در سال 98

چهارشنبه ١ خرداد ١٣٩٨ ساعت ١٠:٤٤ ق.ظ   ( بازدید : 315 نفر )


 

 

 

 

 

اولین جلسه کار گروه امور بانوان و خانواده استانداری در سال 98 در تاریخ 24 اردیبهشت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و همچنین مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد .

 به گزارش دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ، اولین جلسه کار گروه امور بانوان و خانواده استانداری در سال 98 در تاریخ 24 اردیبهشت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و همچنین مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد . معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره گرفته شود.

ولی اله حیاتی در اولین جلسه کارگرووه بانوان و خانواده استان با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در سطح جامعه و برون سپاری برخی از فعالیت ها به آنان افزود در استان پتانسیل های خوبی از سازمان های مردم نهاد وجود دارد که با توجه به سطح دانش و تجربه آنان، می توان از ظرفیت سمن ها در انجام امور استفاده کرد.

وی بر هدفمند بودن برنامه های اجرایی و اهمیت خروجی فعالیت ها تاکید کرد و افزود در این راستا باید از ظرفیت همکاری دستگاه های اجرایی به خوبی استفاده شود.

حیاتی خاطرنشان کرد اجرای طرح هایی همچون تاب آوری اجتماعی و توان افزایی زنان در جوامع محلی که از سوی دفتر امور بانوان و خانواده به مدت سه سال انجام شده است می تواند کمک موثری به تعامل ببین خانواده ها، کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی زنان و خانواده های آنان گردد.

ملیحه یغمایی نیز در این جلسه با اشاره طرح های اجرا شده وبرنامه های در دست اقدام دفتر امور بانوان و خانواده ، گفت از سال گذشته با افتتاح مجمع مشورتی بانوان و ایجاد کمیسیون ها با حضور افراد فعال و موثر، برنامه ریزی های خوبی در راستای بهبود وضعیت زنان شده است که با تعامل و همکاری دستگاه های دولتی و بخش خصوصی قابل اجرا خواهد بود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همچنین به انعقاد قراردادهای دفتر امور بانوان و خانواده با سازمان های مردم نهاد در راستای اجرای برنامه های پیش بینی شده در حوزه زنان و خانواده اشاره داشت و خاطر نشان کرد خوشبختانه ظرفیت خوبی از سازمان های مردم نهاد در حوزه بانوان داریم که طی سال گذشته به دستاوردهای خوبی رسیده ایم.

وی کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین، توانمندسازی روانی ، اجتماعی و توانمندسازی اقتصادی زنان و خانواده های آنان را از جمله اهداف اجرای طرح تاب آوری عنوان کرد.

طرح راه اندازه سفره خانه سنتی از سوی مجمع مشورتی زنان در بجنورد، طرح تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی، طرح "کودکان شاد، والدین آرام" ، گزارش نشست تخصصی و کارگاه های آموزشی توان افزایی تشکل های اجتماعی در مشهد با حضور استان های منطقه در این جلسه ارائه شد.

 


منبع : امور بانوان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

جستجو
دهه فجر گرامی باد (۱۵۱۶ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...