برگزاری چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان شمالی با حضور خانم دکتر ابتکار معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

سه شنبه ٨ مرداد ١٣٩٨ ساعت ١:١ ق.ظ   ( بازدید : 534 نفر )


چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان شمالی با حضور خانم دکتر ابتکار معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مورخ 98/05/07 برگزار شد .

در این جلسه که ریاست محترم  دانشگاه و مشاور امور بانوان و خانواده حضور داشتند ابتدا آقای حیاتی معاون سیاسی و امنیتی استانداری توضیحات کلی را ارائه دادند سپس خانم دکتر موحدی مدیر کل محترم برنامه ریزی خانواده و زنان ریاست جمهوری گفت  از سال 96 برنامه تغییر در حوزه زنان و خانواده شروع شده بطوریکه شاخص های پیشرفت زنان در استانها تعیین شود و مبتنی بر خواست خود زنان باشد. مبنای سند توسعه استان  این هدف بود که برنامه عملیاتی تغییر، از" بطن جامعه و مکان محور" برخاسته باشد. ایشان بر پیگیری دستگاههای اجرایی در مورد مفاد سند تاکید نمودند.

خانم یغمایی مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گفت تدوین سند توسعه استان یکسال بطول انجامید .

با توجه به اینکه زنان 49/7 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند، 24 مشکل در این حوزه مشخص شد که در 8 دسته تقسیم شدند. در نهایت ماتریس های رصد و پایش نتایج مشخص شدند که کامل قابل اندازه گیری بوده و  در آن دستگاههای همکار مشخص هستند.

در خصوص سند ارتقاء رای گیری انجام شد و به تصویب رسید.

سپس دکتر عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مسائلی را در مورد لزوم استفاده از پتانسیل های بانوان استان بیان نمود

سرکار خانم دکتر موحدی همچنین به بیان فعالیت هایی که در راستای توان افزایی بانوان در کشور و از جمله خراسان شمالی انجام شده است پرداخت  و از جمله به توسعه پارکهای مختص بانوان، اختصاص سالن ورزشی بانوان، زیرساخت خوابگاه دانشگاه کوثر، آموزش های مرتبط با توان افزایی بانوان و ..... اشاره کرد.

همچنین استاندار محترم ضمن تشکر از تلاشهای خانم دکتر ابتکار در زمینه زنان و خانواده گفت: نرخ بی سوادی بانوان استان قابل تامل می باشد.چون این قشرموثر در تولید و اشتغال هستند و نیاز به توجه ویژه دارند و باید  این مسئله را پیگیری کرد. بنابراین سه بخش سوادآموزی، تحصیلات دانشگاهی بانوان روستایی و بحث اشتغال بانوان مورد تاکید ایشان بود.

دکتر ابتکار: به مفهوم عدالت که همواره از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بوده است پرداخت . همچنین افزود با اینکه برنامه ریزی ما برای تمام احاد ملت است اما می بینیم که عملا دسترسی به بسیاری از امکانات برای بانوان دشوارتر است و عنوان کرد که استفاده از بانوان در مدیریت ها نه تنها عادلانه بلکه هوشمندانه است .

و در انتهای جلسه رونمایی از سند ارتقاء صورت گرفت.  

 

 

 

 

 


منبع : امور بانوان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...