-

اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۰۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۲۶۲۰۴۸ مورد

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انتشار نتایج مطالعه بررسی «ساختار سازمانی، منابع و اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر» خبر داد

یكشنبه ٢١ آذر ١٤٠٠ ساعت ٧:٥٨ ق.ظ   ( بازدید : 217 نفر )


مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انتشار نتایج مطالعه بررسی «ساختار سازمانی، منابع و اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارتبهداشت و درمان و آموش پزشکی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگر گفت: یکی از اقدامات اخیر اداره کل امور شاهد و ایثارگر، بررسی و تحلیل «ساختار سازمانی، منابع و اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر» است. دکتر تاج فرد افزود: نظر به اینکه اطلاعات جامع و منسجمی در خصوص وضعیت ساختار سازمانی، نیروی انسانی، بودجه و هزینه کرد، امکانات واحدهای دانشگاهی و جزئیات اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر در دسترس نبود، نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای صورت گرفت.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر گفت: در این راستا از اسفند ماه سال گذشته، این اقدام پژوهشی آغاز شد و دو فرم «اطلاعات ساختار سازمانی و منابع انسانی، مالی و فیزیکی» و فرم «اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر» بر اساس متغیرهای متفاوت مانند نوع دانشگاه، جنس، روزانه یا بین الملل و مقطع تحصیلی تدوین و برای گردآوری اطلاعات برای دانشگاه ها و دانشکده ها ارسال شد. وی با بیان اینکه این تحقیق بر اساس خوداظهاری مدیران ستادهای دانشگاهی امور دانشجویان شاهد و ایثارگر صورت گرفته است، افزود: پس از جمع آوری فرم های تکمیل شده، در تابستان 1400 اطلاعات حاصله در نرم افزارهای آماری وارد شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و ضمن تعیین فراوانی و درصد متغیرها، شاخص های آماری نیز تعیین و رابطه معنی داری بین متغیرها محاسبه و نمودارهای مربوطه نیز ترسیم شد.

دکتر تاج فرد اظهار داشت: تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر، جنس، روزانه یا بین الملل و مقطع تحصیلی، تعداد کل کارکنان، پست های سازمانی، نوع ساختار سازمانی، جایگاه ستاد، نوع مسئولیت، مدیران و کارشناسان، نوع حکم، مسئولیت اجرایی کارشناسان، تحصیلات، وضعیت استخدامی، سابقه کار در ستاد، نوع ایثارگری، نیروی انسانی، میزان اعتبارات تخصیص یافته و منابع مختلف آن، سرانه اعتبارات، متراژ فیزیکی و منابع فیزیکی و نرم افزاری، از جمله متغیرهای این اقدام پژوهشی بودند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر تصریح کرد: این فعالیت پژوهشی و اطلاعات مفید و ارزشمند حاصله که برای نخستین بار در سطح اداره کل امور شاهد و ایثارگر انجام شد، برای تصمیم گیری و برنامه ریزی های آتی بسیار کاربردی خواهد بود. وی افزود: علاوه بر این، پژوهش مذکور در ارتقاء نرم افزاری و به روزرسانی سامانه جامع اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز کاربردی است. دکتر تاج فرد ادامه داد: نتایج این کار پژوهشی در قالب یک کتاب مستقل تدوین و ارایه شده است. وی ادامه داد: این کتاب شامل 120 صفحه و 8 فصل با عناوین: جامعه آماری دانشجویان، ساختار سازمانی، منابع انسانی، مدیران، بودجه و اعتبارات، منابع فیزیکی، فناوری اطلاعات و ضمائم پژوهش است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر در پایان با تأکید بر ضرورت اقدامات پژوهشی، اظهار داشت: تحلیل آماری اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر ورودی جدید (کنکور 1400) اقدام بعدی این اداره کل در حوزه پژوهش است، که بررسی و تحلیل آماری آن آغاز شده و به زودی نتایج آن نیز منتشر خواهد شد.

شایان ذکر است نتایج مطالعه «ساختار سازمانی، منابع و اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر» در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های مرتبط و ذی نفعان قرار گرفته است. 


منبع : اداره شاهد و ایثارگر چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
شکر ایزد (۲۹۰۱ بازدید)
تماس با ما (۲۸۰۶ بازدید)
روز دانشجو مبارک (۲۴۹۶ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...