-

اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۵ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۷۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۲۶۲۳۷۱ مورد

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان شاهد و ایثارگر کلان منطقه ۹ آمایشی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

شنبه ٢٣ دی ١٤٠٢ ساعت ١٢:٠ ب.ظ   ( بازدید : 42 نفر )


مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت: در مجموع دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، 11 درصد در کلان منطقه 9 آمایشی تحصیل می کنند

در این نشست که نوزدهم دی ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع شهدای مدافع سلامت برگزار شد، مدیران و کارشناسان شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی اسفراین، تربت جام، سبزوار، بجنورد، بیرجند و گناباد حضور یافتند و به بررسی موانع آموزشی و ارائه گزارش در خصوص روند تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر هر دانشگاه پرداختند.

مدیر کل شاهد و ایثارگر وزارت‌ بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این نشست اظهار کرد:


دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از میان 7 شاخص دارای 5 شاخص برتر در سطح کشور

دکتر رضا البرزی،مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت در نشست مدیران شاهد و ایثارگر کلان منطقه ۹ آمایشی با اشاره به اینکه در مجموع کل دانشجویان دانشگاه های علوم‌ پزشکی کشور ۱۳ درصد را دانشجویان شاهد و ایثارگر تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد:

وی افزود: سهمیه پذیرش شاهد و ایثارگر ۲۵ درصد ظرفیت در آزمون‌ پذیرش دانشگاه ها است اما در یک دهه گذشته از این ظرفیت، ۸ تا ۹ درصد توسط دانشجویان شاهد و ایثارگر جامعه هدف تکمیل شده و مابقی ظرفیت این سهمیه به پذیرش سایر دانشجویان اختصاص یافته است.

 مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در کل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۲۲۰ هزار دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا فوق تخصصی در حال تحصیل هستند. از این تعداد در تمام سهمیه‌های جامعه هدف حدود ۱۸ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل هستند که در واقع ۸ تا ۹ درصد مجموع دانشجویان را شامل می‌شوند.

 و با تاکید بر اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر باید از فرصت های آموزشی بتوانند بهره بگیرند.اظهارکرد: طرح استاد مشاور و طرح همیار اگر به درستی اجرایی شود می‌تواند بسیاری از مشکلات دانشجویان را مدیریت کند.

مدیر کل شاهد و ایثارگر وزارت‌ بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آیین نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر باید بازنگری شود گفت:در بحث علمی و پژوهشی موفقیت های خوبی در حوزه شاهد و ایثارگر به دست آمده است، و در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید برنامه ریزی هایی بیشتری صورت گیرد و اگر در این حوزه از ابزار تصویر بهره بگیریم می‌توان در این مسیر گام های مطلوبی برداشت. همچنین یادآور شد: گزارش وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی در قالب یک طرح تحقیقاتی تهیه شده است که به زودی به صورت کتاب منتشر می‌شود و در آن وضعیت کلی دانشجویان شاغل به تحصیل به تفکیک، رشته و مقطع اعلام می‌شود.

 

 

 

 

 


منبع : اداره شاهد و ایثارگر چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
شکر ایزد (۲۹۰۲ بازدید)
تماس با ما (۲۸۱۳ بازدید)
روز دانشجو مبارک (۲۵۰۹ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...