یادآوری نحوه قیمت گذاری ملزومات مصرفی پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی پیرو ابلاغیه شماره 664/4026 مورخ 1397/12/26

چهارشنبه ٧ فروردین ١٣٩٨ ساعت ٧:٤٤ ق.ظ   ( بازدید : 491 نفر )


به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی، مهندس هوشنگی سرپرست اداره نظارت و بازرسی تجهیزات پزشکی در خصوص یادآوری نحوه قیمت گذاری ملزومات مصرفی پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی پیرو ابلاغیه شماره 664/4026 ، در ادامه اعلام کرد.

اطلاعیه فوری:
قابل توجه کلیه شرکت های تولیدکننده/ واردکننده/ توزیع کننده/ پخش و واحدهای صنفی فعال و عرضه کنندگان در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی

پیرو نامه ابلاغیه شماره 664/4026 مورخ 1397/12/26 در خصوص لیست قیمت سه ستونی(تصویر پیوست)، موارد ذیل را جهت یادآوری به اطلاع می رساند:

کالاهای تولید داخل: 
قیمت ستون اول: براساس ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها، تعیین می گردد. برای آن گروه از کالاهای تولید داخل که فاقد قیمت ریالی در سایت اداره کل هستند، محاسبه قیمت راسا توسط تولیدکننده انجام می گردد و مسولیت آن نیز بر عهده شرکت تولیدکننده می باشد.

قیمت ستون دوم: قیمت ستون دوم (قیمت فروش توزیع کننده/ عمده فروش/ شرکت پخش) براساس قیمت مندرج در فاکتور فروش شرکت تولیدکننده با احتساب 15 درصد برای سود و هزینه های توزیع محاسبه می گردد. لذا حمل و تحویل کالا برمبنای قیمت ستون دوم بر عهده توزیع کننده می باشد.

قیمت ستون سوم: قیمت ستون سوم(قیمت فروش عرضه کننده/خرده فروش/فروش به مصرف کننده) براساس قیمت مندرج در فاکتور فروش شرکت توزیع کننده با احتساب درصد های ذیل محاسبه می گردد.
 

قیمت کمتر از یکصد هزار تومان 20 درصد
قیمت بین یکصد هزار تومان تا یک میلیون تومان 12 درصد
قیمت بیشتر از یک میلیون تومان 8 درصد


کالاهای وارداتی:
قیمت ستون اول: براساس ضوابط قیمت گذاری کالاهای وارداتی مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها، تعیین می گردد. برای آن گروه از کالاهای وارداتی که فاقد قیمت ریالی در سایت اداره کل هستند، محاسبه قیمت راسا توسط واردکننده انجام می گردد و مسئولیت آن بر عهده شرکت واردکننده می باشد.

قیمت ستون دوم: قیمت ستون دوم (قیمت فروش توزیع کننده/ عمده فروش/ شرکت پخش) براساس قیمت مندرج در فاکتور فروش شرکت تولیدکننده با احتساب 10 درصد برای سود و هزینه های توزیع محاسبه می گردد. لذا حمل و تحویل کالا برمبنای قیمت ستون دوم بر عهده توزیع کننده می باشد.

قیمت ستون سوم: قیمت ستون سوم(قیمت فروش عرضه کننده/خرده فروش/فروش به مصرف کننده) براساس قیمت مندرج در فاکتور فروش شرکت توزیع کننده با احتساب درصد های ذیل محاسبه می گردد.
 

قیمت کمتر از یکصد هزار تومان 12 درصد
قیمت بین یکصد هزار تومان تا یک میلیون تومان 8 درصد
قیمت بیشتر از یک میلیون تومان 5 درصد


لازم به توضیح است که ضرایب مورد مصوب کمیسیون قیمت گذاری مورخ 1394/07/01 بوده و طی بخشنامه شماره 655/120305 مورخ 1394/08/23 ریاست وقت سازمان غذا و دارو(تصویر پیوست) به شرکتها ابلاغ شده است.

متقاضیان در صورت هرگونه سوال احتمالی می توانند نسبت به درج یادداشت الکترونیکی(تیکت) در بخش پاسخگویی وب سایت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی  و یا تماس تلفنی در ساعات کاری با شماره تلفن 02163420 داخلی 250 اقدام فرمایند.


منبع : اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.







جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...