معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو: کاهش قیمت تجهیزات پزشکی در پی اجرای طرح تحول سلامت

سه شنبه ٣ بهمن ١٣٩٦ ساعت ٧:٤٥ ق.ظ   ( بازدید : 571 نفر )


رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در زمینه قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی گفت: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بسیاری از اقلام تجهیزات و ملزومات پزشکی با قیمت های بالاتری نسبت به امروز عرضه می شد این در حالیست که اکنون با اقدامات انجام شده در حوزه قیمت‌گذاری شاهد کاهش قیمت بسیاری از این اقلام هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، دکترغلامرضا اصغری در بیست و هفتمین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی سراسر کشور گفت: در شرایط فعلی بیش از گذشته به ساماندهی در همه حوزه‌ها از جمله تجهیزات پزشکی، دارو و اعمال نظارت‌ها با محوریت مدیریت هزینه نیازمندیم.

وی افزود: یکی از مواردی که همواره وزیر بهداشت بر آن تاکید دارد، بحث طرح تحول سلامت و مدیریت هزینه‌ها دراین حوزه است. طبعا بخشی از این مسائل به سازمان غذا و دارو برمی‌گردد. در این راستا برنامه‌هایی برای مدیریت هزینه در سطح دانشگاههای علوم پزشکی و در زمینه تجهیزات پزشکی نیز تدوین شده که آن‌ها را اجرا خواهیم کرد.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات شرکت های تجهیزات پزشکی اظهارکرد: شرایط بودجه سازمان غذا و دارو در سال ۹۷ مانند سال ۹۶ است بنابراین باید از همین الان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم تا بتوانیم با عارضه کمتر در حوزه سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: در زمینه تجهیزات پزشکی بیمارستانی برنامه‌هایی اجرا شده که به ساماندهی این حوزه کمک کرده است و این برنامه‌ها باید ادامه یابد، البته به‌طور قطع به تحرک بیشتری در این حوزه نیازمندیم تا بتوانیم با گسترش نظارت‌ها، خریدهای بهینه داشته باشیم و در زمینه مدیریت هزینه‌ها گام برداریم. در برخی بیمارستان‌ها تعداد زیادی تجهیزات پزشکی خریداری می‌شود؛ باید نظارت متمرکز و موثرتری بر بیمارستان‌ها داشته باشیم.در حوزه خرید تجهیزات پزشکی باید به انبارداری هم نظارت و توجه بیشتری کنیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تامین تجهیزات پزشکی در بیمارستانها اولویت سازمان غذا و داروست، گفت: این تجهیزات را باید تامین کنیم تا بیماری برای تامین تجهیزات و ملزومات به خارج از بیمارستان ارجاع داده نشود.

وی افزود: درعین حال باید توجه داشت که در دانشگاه‌ها، ضایعات تجهیزات پزشکی زیاد است، بنابراین همه کارکنان  باید در حوزه مصرف بهینه تجهیزات پزشکی دقت لازم را داشته باشند و در صورت نیاز واقعی آن‌ها را مصرف کنند، دانشگاه ها هم باید دراین حوزه مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: مدیریت خرید و توزیع و نظارت بر انبارداری و مصرف تجهیزات پزشکی برعهده دانشگاه‌ها است. امیدوارم با کمک همه مدیران تجهیزات پزشکی سراسر کشور بتوانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم . در این شرایط همه باید کمک کنند تا بتوانیم در حوزه سلامت وظایفمان را انجام دهیم و در عین حال تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها را تامین کنیم همچنین بحث مدیریت هزینه را به عنوان موضوعی محوری و مستمر دنبال کنیم.

دکتر اصغری همچنین گفت: تداوم تامین تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها که از دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت است دراین اجلاس مورد توجه قرار گیرد. ما نیز بر صیانت از این دستاوردها تاکید می‌کنیم.


منبع : اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.







جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...