گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۶ نفر

تعداد بازدید های کل : ۱۶۰۳۳۹۸ مورد

برگزاری جشن آغاز سال نو و ولادت امام علی (ع) در بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد

دوشنبه ٢٧ اسفند ١٣٩٧ ساعت ٨:٣٥ ق.ظ   ( بازدید : 795 نفر )


به گزارش روابط عمومی، در آستانه فرا رسیدن  عید نوروز و سال جدید، پرسنل بیمارستان امام رضا (ع) صبح امروز در تالار شهید لنگری، گرد هم آمده و آغاز سال نو، ولادت با سعادت حضرت امیرالمومنین، علی (ع) و روز پدر را جشن گرفتند.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع)، ضمن تبریک نوروز، از زحمات و تلاشهای ارزنده پرسنل در سال گذشته تقدیر و تشکر نموده و از ایشان خواست سال جدید را با انگیزه، جدیت و آمادگی بیشتر برای رقم زدن روزهایی پربارتر و ارائه خدمات هرچه کارآمدتر به مردم آغاز نمایند.

وی همچنین روز مددکار، میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز پدر را تبریک و تهنیت گفته و به بیان مطالبی در خصوص شخصیت والای امام علی (ع) و کرامات غیر قابل انکار آن حضرت پرداخت.

آقای "نعمتی" با اشاره به ماجرای ولادت حضرت علی (ع) که در حقیقت از کرامات آن بزرگوار محسوب شده و از جایگاه ویژۀ ایشان در نزد خداوند سبحان و در عالم هستی خبر می‌دهد، اظهار داشت: پیشینه کعبه، شش تا هفت هزار سال است. حضرت آدم (ع)، کعبه را بنا نهاد و ابراهیم خلیل، آن را تجدید بنا کرد. از اول آفرینش آدم تا به امروز، کعبه تنها یک مولود داشته و آن هم علی بن ابی طالب (ع) است.

وی افزود: سران مکه دیدند که فاطمه بنت اسد مادر امام علی (ع) در زمان تولد آن حضرت مقابل کعبه ایستاد و دعاهایی خواند، کعبه از طرف پشت درب کنونی شکافته شد و وی وارد کعبه گردید. آنها هر کاری کردند، در کعبه باز نشد. همه شگفت زده و متحیر بودند، تا این که سه روز بعد، دیدند همان جایی که کعبه شکافته شده بود، دوباره باز شد و فاطمه بنت اسد از آن جا بیرون آمد و در آغوش پرمهر او، مولودی مانند پاره ماه بود. این یک حقیقت است که نه پیش از او و نه پس از او، کسى در داخل کعبه به دنیا نیامده است. حتی حضرت مریم (س) با آن عظمت، وقتی می خواست عیسی مسیح را به دنیا آورد، در بیت المقدس بود که خطاب آمد: مریم! این جا عبادتگاه است؛ پس به طرف درختی خشک هدایت شد و او در آن جا حضرت عیسی را به دنیا آورد. و خداوند متعال این فضیلت را به آن حضرت اختصاص داده، به نحوی که به شهادت تاریخ، نه پیش از او و نه پس از او، کسى در داخل کعبه به دنیا نیامده است.

آقای نعمتی همگان را به مطالعه و تفکر در این باره و همچنین سیره بی بدیل حیدر کرار، علی (ع) فراخواند و گفت: کار خداوند متعال، بی حکمت نیست. چرا او برای کعبه اش مولود و چرا یک مولود انتخاب کرده است؟ از آدم تا خاتم هیچ کدام در کعبه به دنیا نیامدند. خداوند متعال چه چیزی می خواست بگوید؟ سرّ این بزرگ مرد تاریخ، دوست و برادر رسول خدا (ع)، همسر فاطمه کبری (س) چیست؟ این صاحب "ذوالفقار" و فاتح "خیبر" که پیامبر او را در غدیر وصی و جانشینش خواند، کیست؟ و آن وجود مقدس که وقتی شمشیر جهل و جور فرقش را شکافت فریاد «فُزتُ وَ رَبِّ الکعبه» سر داد چه کسی است؟

وی ضمن توصیف حرم مطهر امیرالمومنین در شهر نجف، زیارت آن بارگاه ملکوتی را برای همه عاشقانش آرزو نمود.

در بخشی دیگر از این مراسم از خانم "رقیه وحدانی" ، آقای "محمد کشاورز"، آقای "مهدی خارپرور" و آقای "مجید صوفی" بازنشستگان بزرگواری که سالها در این مجموعه تلاش نموده اند، تقدیر شد.

 

جشن پایان سال بیمارستان امام رضا (ع) با اعطاء لوح تقدیر و تقدیم هدایایی به پرسنل این بیمارستان به پایان رسید.

 


منبع : بیمارستان امام رضا (ع) چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
دعا برای “آرامش اعصاب” (۱۳۲۷۴۲ بازدید)
پلان بیمارستان (۱۰۳۴۲ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...