گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۵۳ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۵۴۶ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۳۲۲۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۱۱۳۲۳۹ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٢/١١/١٣ - ۱۳۳۸ مورد

آیین گرامیداشت روز رادیولوژی در بیمارستان امام علی (ع)بجنورد برگزار شد.

یكشنبه ١٩ آبان ١٣٩٨ ساعت ٨:٣٢ ق.ظ   ( بازدید : 819 نفر )


آیین گرامیداشت روز رادیولوژی در بیمارستان امام علی (ع)بجنورد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام علی (ع)بجنورد ، آیین گرامیداشت روز رادیولوژی، روز گذشته  با حضور مدیرومسئولین واحد های تابعه بیمارستان، کارکنان بخش های مختلف تصویربرداری برگزار شد.
در این مراسم مدیربیمارستان ضمن خوش آمدگویی، روز رادیولوژی را به همکاران پرتونگار و رادیولوژیست تبریک گفت و از عملکرد و تلاش کارکنان این بخش قدردانی کرد. درادامه حاضرین نیزهریک با بیان خاطره ای شیرین در خصوص علم پرتونگاری فضای صمیمی برقرار کردند.
درحاشیه این نشست ،مسئول رادیولوژی بیمارستان با اشاره به اینکه امروز به پاس خدمات پرفسور محمود حسابی شاهد برگزاری جشن روز رادیولوژی هستیم،افزود: 17آبان ماه جاري برابر با هشتم نوامبر 1985 میلادی به عنوان روز «رادیولوژی» نامگذاری شده است .حمیدرضا برزوئی تصريح كرد: در هشتم نوامبر 1985 میلادی پرتو نامریی توسط «ویلهم کنراد رونتگن»، استاد دانشگاهی در آلمان به هنگام مطالعه و آزمایش بر روی پرتوهای کاندی به شکل تصادفی کشف شد که از آن به نام اشعه ایکس نام برده می شود.

محمدباقریوسفی نیزبه عنوان مسئول بخش سی تی اسکن درادامه این نشست ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه و شبانه روزی همکاران پرتونگار و رادیولوژیست گفت: اولین گرافی از دست همسر رونتگن در 22 دسامبر همان سال انجام شد که به عنوان دستاوردی ارزشمند به سراسر دانشگاه های معتبر جهان ارسال و پس از استقبال شدید محافل پزشکی و دانشگاهی نخستین رشته تخصصی پزشکي رادیولوژی در دانشگاه ها تاسیس و آغاز به کار کرد

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم آشنایی با تغییرات و تاثیر سوء این کشف جدید بسیاری از کاربران دچار عوارض و ناهنجاری هایی بخصوص بر روی پوست خود شدند و تقریبا همپای جهانیان در کشور ایران نیز اولین دستگاه تولید کننده X- RAY در سال 1309 شمسی توسط پرفسور محمود حسابی وارد شد و امروزه از کشف این پدیده به عنوان انقلابی در علوم پزشکی یاد می شود.

درپایان با اهدای لوح تقدیر وگل از زحمات همکاران دربخشهای تصویربرداری بیمارستان تقدیر به عمل آمدودرفضایی صمیمانه عکس یادگاری گرفته شد.

 

 


منبع : بیمارستان امام علی (ع) چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.









جستجو
مسابقه هفته بسیج (۲۸۰۱۴ بازدید)
تجهیز اتاق عمل (۶۸۰۸ بازدید)
دوره بازآموزی (۵۹۸۵ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...