گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۲ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۶۶۷ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۳۲۳۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۱۱۳۳۹۵ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٢/١١/١٣ - ۱۳۳۸ مورد

تمرین تخلیه افقی اضطراری در بیمارستان امام علی (ع)

سه شنبه ١٠ دی ١٣٩٨ ساعت ١٠:٤٨ ق.ظ   ( بازدید : 1357 نفر )


تمرین تخلیه افقی اضطراری در بیمارستان امام علی (ع)

کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیماردر بیمارستان درگفتگوبا خبرنگارماگفت:تمرین تخلیه افقی با رویکرد ارتقای سطح آگاهی و آمادگی کارکنان بیمارستان و به منظور مقابله با موقعیت های بحرانی طبق سناریوی از پیش تدوین شده در بیمارستان برگزار شد.

مریم صفارزاده با اشاره به اینکه ،َتخلیه افقی به معنای انتقال افراد و تجهیزات  در معرض خطر از یک بخش یا قسمت به بخش یا قسمت مجاور در همان طبقه است و این تمرین با هدف آشنایی کارکنان با کد تخلیه، اعلام هشدار و حرکت در مسیرهای ایمن و جابه جایی بیماران به صورت افقی از یک بخش به بخش دیگر و برقراری نظم و امنیت و آرامش انجام گردید، اظهارکرد:با توجه به اینکه یکی از دغدغه های مدیریت بحران در بیمارستان ،مقابله با حوادث غیرمترقبه و حداکثر استفاده از منابع در کوتاهترین زمان ممکن می باشد لذا هدف از تشکیل تیم مدیریت بحران بیمارستان در زمان حادثه ،ایجاد تیم فرماندهی واحد به منظور کنترل، نظم و هدایت صحیح نیروها در اجرای عملیات مقابله با آسیب های ناشی از حادثه می باشد.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی این مانور متحمل نمودن وقوع حادثه های مختلف که منجر به تصمیم گیری جهت تخلیه افقی عمودی یا کلی بیمارستان می شود که در اثر عدم تخلیه عواقب جانی و جبران ناپذیری پرسنل و بیماران را تهیه خواهد کرد.

صفارزاده خاطرنشان کرد: این تمرین در ساعت 9:30 مورخه 04/10/98 با دستور تخلیه افقی توسط جناب آقای دکتر اسماعیلی به عنوان فرمانده حادثه انجام شد.

شایان ذکر است در نهایت با دستور فرمانده حادثه مانور طی 2 ساعت به اتمام رسید و سپس کمیته ها جهت بررسی نقاط و ضعف و قوت درمحل سالن جلسات به بحث وبررسی پرداختند.

 


منبع : بیمارستان امام علی (ع) چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.









جستجو
مسابقه هفته بسیج (۲۸۰۱۵ بازدید)
تجهیز اتاق عمل (۶۸۱۰ بازدید)
دوره بازآموزی (۵۹۸۵ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...