بسمه تعالی
در روز دوشنبه 24/8/1395 ساعت 9 صبح قبل از انجام باردید توسط ارزیابان گرامی قطب شمال شرق کشور ( دانشگاه علوم پزشکی مشهد ) جلسه ای در محل اتاق کنفرانس اداری بیمارستان برگزار شد جلسه با یاد و نام خداوند و عرض خوشامد حضور میهمانان گرامی « جناب اقای دکتر نیک افشار و هیئت همراه » توسط مسئواین محترم معاونت درمان و همچنین مدیر بیمارستان آغاز شد. معارفه افراد حاضر در جلسه انجام گرفت..
جناب آقای دکتر رضا زمان زاده « مسئول دبیر خانه ستاد تحول نظام سلامت دانشگاه » ابتدا به تاریخچه بیمارستان امام رضا ( ع ) و قدمت بنا و مسائل جانبی ناشی از این مسئله اشاره نمودند و در ادامه خلاصه ای از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در این مرکز را بیان نمودند.
جناب اقای حسن مکرمی « دبیر کمیته ویژه نظارت بر طرح تحول نظام سلامت » نیز در ادامه بیانات جناب آقای دکتر رضا زمان زاده، توضیحات تکمیلی در خصوص اجرای طرح تحول سلامت در این بیمارستان عنوان نمودند.
جناب آقای دکتر نیک افشار « سرپرست محترم تیم پایش برنامه تحول نظام سلامت قطب شمال شرق کشور » ضمن عرض تشکر از همکاری مسئولین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، فرمودند هدف از بازدید مطلع شدن از تغییرات حاصله در مراکز در طی یک سال اخیر و استفاده کردن از تجربیات سایر دانشگاه ها از قبیل ایده ادغام کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی و درمانگاه هلال احر شهرستان در این دانشگاه علوم پزشکی می باشد.
جناب آقای محمود یزدانی « مدیر بیمارستان » و « مسئول بسته ارتقاء هتلینگ در بیمارستان » شاخص های عملکردی بیمارستان را اعلام نموده و در ادامه مطالب ذیل را عنوان نمودند:
- بافت قدیمی بیمارستان, پراکندگی واحدها و مشکلات فراوان ناشی از آن.
- استاندارد نبودن ساختمان بیمارستان طبق معیارهای جدید
- کمبود فضا در داخل بخش ها و اتاق بیماران
- مشکل کمبود فضا در سطح بیمارستان و عدم مجوز ساخت ساختمان جدید توسط سازمان میراث فرهنگی که برای رفع این معضل, بیمارستان ناچار شده است از استقرار کانکس ها کمک بگیرد.
- افتتاح بخش PICU در سال 1395
- بهسازی فضای واحد فوریتها در طی سال جاری
- اختصاص بسته سوم هتلینگ به بهسازی اتاق استراحت پرستاران
مستندات اجرای برنامه تحول سلامت توسط خانم نسرین عزیزی « مدیر بهبود کیفیت بیمارستان » حضور ارزیابان محترم ارائه شد. در ادامه بر اساس مسئولین بسته ها، گروه بندی انجام و بازدید میدانی از بیمارستان به عمل آمد. میزان اطلاعات بیماران در رابطه با سامانه های رسیدگی به شکایات ( 1590سامانه تلفنی رسیدگی به امور درمان ) و ( 1690 سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات تعرفه ای سازمان نظام پزشکی ) مطلوب بود.نتایج بازدید از بخش ها بر اساس مشاهدات و مصاحبه های انجام گرفته رضایت بخش اعلام شد.
.
.
.
.
.