گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۳ نفر

تعداد بازدید های کل : ۱۶۰۴۸۹۲ مورد

بازنگری چارت تیم فرماندهی حادثه و مدیریت بحران بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد

دوشنبه ٣١ تیر ١٣٩٨ ساعت ١٠:٢٤ ق.ظ   ( بازدید : 593 نفر )


به گزارش روابط عمومی، صبح امروز رئیس و اعضای کمیته مدیریت بحران و کاهش خطر بلایای بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد تشکیل جلسه داده و به بررسی و بازنگری چارت تیم فرماندهی حادثه این بیمارستان پرداختند.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان فرمانده این تیم به در خصوص اهمیت آمادگی پیش از حادثه گفت: پیش‌بینی و پیشگیری، اولین مرحله مواجهه با یک بحران است. شناخت سیکل و فرایند بحران‌ها، نقاط حساس، شدت و ضعف حادثه احتمالی و نیز علائم و نشانه‌های احتمالی و... از جمله اقدامات و تدابیری است که می‌بایست مدت‌ها قبل از وقوع بحران‌ها آغاز و به شکل منظم و منسجم پیگیری و برنامه ریزی گردد.

آقای نعمتی افزود: با توجه به اینکه در زمان بروز خطر و بحران امکان تدبیر و تفکر وجود ندارد، بایستی برنامه ریزی ها قبل از بوقوع پیوستن حوادث انجام گیرد. لذا ضروریست که وظایف اعضا کاملا مشخص شده، افراد آموزش ببینند و مانورهایی نیز اجرا شود.

در ادامه دبیر کمیته مدیریت بحران بیمارستان به نکاتی در خصوص وظایف گروه فرماندهی حادثه اشاره نموده و تصریح کرد: روش فعال سازی سیستم کنترل بحران بیمارستان به محض اطلاع باید در برگیرنده نحوه هشدار و اعلام وضعیت، ارزیابی شدت حادثه، سازماندهی مرکز تلفن، سازماندهی فضای پذیرش، فرا خوان پرسنل، آماده سازی تجهیزات و لوازم، آماده سازی بخشهای درمانی و پاراکلینیکی، آماده سازی سیستم پرستاری، آماده سازی واحد امنیت، روابط عمومی و خدمات عمومی  باشد.

آقای نیستانی بر اصلاح و ساماندهی چارت سیستم فرماندهی حوادث بیمارستان تاکید نموده و افزود: چارت تیم مدیریت بحران نشان دهنده سلسله مراتب و زنجیره فرماندهی و شرح وظایف عوامل شرکت کننده درمهار بحران می باشد.

وی یادآور شد: شرح وظایف سایر عوامل و پرسنل در برنامه عملیاتی کنترل بحران وجود دارد. در هنگام بروز حوادث طبق برنامه پیش بینی شده فرمانده بحران به همراه مدیران بخش های برنامه ریزی، عملیات، مدیر امور درمان، پشتیبانی و مالی گرد هم آمده و افراد تحت سرپرستی خود را هدایت می نمایند.

برپایه این گزارش، در این جلسه چارت تیم فرماندهی حادثه بیمارستان بررسی و تغییرات لازم اعمال گردید.

 


منبع : بیمارستان امام رضا (ع) چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
دعا برای “آرامش اعصاب” (۱۳۲۹۴۵ بازدید)
پلان بیمارستان (۱۰۳۴۲ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...