گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۴ نفر

تعداد بازدید های کل : ۱۶۰۴۱۶۰ مورد

عملکرد درمانگاه PKU در یک نگاه

سه شنبه ٣ آبان ١٤٠١ ساعت ٢:٦ ق.ظ   ( بازدید : 314 نفر )


گزارشی از عملکرد درمانگاه PKUبیمارستان امام رضا (ع) در سال 1401

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام رضا (ع) این مرکز بعنوان درمانگاه منتخب بیماران مبتلا به فنیل کتونوری بوده و خدمات درمانی مراقبتی این عزیزان را ارائه می دهد.

مسئول درمانگاه بیماران فنیل کتونوری اظهار داشتند : در سال 1388دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از بیماران را به بیمارستان امام رضا (ع) ارجاع داده  و در سال 1391 بعد از آزمایشات و غربالگری بیماران مبتلا به فنیل کتونوری که 9 کودک بودند مشخص ودر این مرکزکه بعنوان تنها واحد منتخب بیماران PKU استان اعلام شده بود تحت خدمات درمانی قرار گرفتند. اعضاء این تیم درمانی شامل پزشک متخصص ، مهندس تغذیه ، واحد داروخانه ، آزمایشگاه ، مددکاری بوده است . این درمانگاه کودکان تحت پوشش خود را از نظر رشد ، تغذیه ، آزمایشات و ویزیت متخصص به صورت دوره ای مورد بررسی قرار می دهند، در سال 1400 طی جلسه ای که معاونت بهداشتی با اعضاء تیم برگزار کرد درمانگاه PKUبصورت تخصصی تر وارد عمل شد و روانشناس نیز به اعضاء این تیم افزوده شد .وی در ادامه افزود در نیمه اول 1401 اولین جلسه آموزشی خانواده های دارای کودک مبتلا به فنیل کتونوری برگزار شد در این جلسه مشکلات مربوط به خانواده ها نیز در حضور ریاست بیمارستان و اعضاء تیم مطرح شد که مصوباتی جهت رفع این مشکلات ارائه شد وی همچنین اشاره کرد که بعد از این جلسه پیگیر مصوبات شدیم .

مصوبات شامل:

1-فروشگاه کارکنان علوم پزشکی واقع در خیابان طالقانی شرقی روبروی پمپ بنزین قره چولو جنب منبع آب  جهت توزیع مواد غذایی این بیماران راه اندازی شد و این خانواده ها میتوانند مواد غذایی مورد نیاز فرزندانشان را از این فروشگاه تهیه نمایند.

2- برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده ها هر 6 ماه طبق مصوبات جلسه

3-جذب کمک ها و حمایت های خیرین به این عزیزان در راستای تهیه مواد غذایی ویژه این کودکان

4-پیگیری تمامی بیماران که مبتلا به فنیل کتونوری هستند و معرفی افرادی که غیبت از درمان دارند با مشارکت مراکز و خانه های بهداشت 

5- تهیه فیلم های آموزشی با هدف افزایش آگاهی و تجربه مادران برای پخت نان و غذای ویژه کودکان مبتلا

همچنین مسئول درمانگاه PKUکه خود نیز مسئول بسیج جامعه پزشکی بیمارستان است با کمکهای خیرین بسته های غذایی ویژه این کودکان را تهیه و درب منزل به خانواده های تحویل شد . وی افزود  افرادی که تمایل به حمایت از کودکان مبتلا به فنیل کتونوری هستند میتوانند به موسسه خیریه سلامت بیمارستان واقع در واحد مددکاری بیمارستان مراجعه نموده و اعلام همکاری نمایند.

در پایان مسئول درمانگاه از تمامی عزیزان و خیرینی که در این راستا همکاری داشته اند تقدیر و تشکر نمود.

 

 


منبع : بیمارستان امام رضا (ع) چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
دعا برای “آرامش اعصاب” (۱۳۲۸۵۱ بازدید)
پلان بیمارستان (۱۰۳۴۲ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...