گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۸ نفر

تعداد بازدید های کل : ۱۶۰۳۵۶۵ مورد

هفته جهانی سلامت مردان

سه شنبه ٢٣ خرداد ١٤٠٢ ساعت ٩:٣٥ ق.ظ   ( بازدید : 270 نفر )


هفته جهانی سلامت مردان هر ساله از 24 تا 31 خرداد (10 تا 16 ژوئن) آغاز میشود. هدف از هفته سلامت مردان، افزایش آگاهی از مشکلات بهداشتی قابل پیشگیری و تشخیص زود هنگام و درمان بیماری های مردان است.

هدف امسال هفته سلامت مردان شناخت اعدادی است که به وضوح در سلامت مردان موثر هستند. این اعداد عبارتند از:

37:

این عدد مربوط به اندازه دور کمر است که باید زیر 37 اینچ (94 سانتیمتر) باشد، اندازه دور کمر بیشتر از 37 اینچ با افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت ارتباط دارد.

150:

مردان باید به طور متوسط در هفته 150 دقیقه ورزش متوسط مانند راه رفتن و یا 75 دقیقه فعالیت شدید مانند فوتبال انجام دهند. انجام 30 دقیقه تمرین 5 روزه در هفته، یکی از بهترین روش ها برای بهبود سلامت جسمی و روانی به شمار می رود. در افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی 35 درصد و خطر ابتلا به دیابت و سرطان روده 50 درصد پایین تر است.

5:

مصرف روزانه 5 واحد میوه و سبزی جات نباید فراموش شود. این کار به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن کمک میکند، در حفظ تناسب اندام موثر است، باعث افزایش ایمنی بدن شده و در افزایش تمرکز و حافظه و روحیه شاد موثر می باشد. همچنین در سلامت روده ها و اجابت مزاج نیز کمک کننده است.

10:

افرادی که سیگار می کشند به طور متوسط ده سال کمتر از افراد غیر سیگاری عمر میکنند. بنابراین سیگار نکشید!

120/80:

اینها اعدادی هستند که نشان دهنده فشار خون طبیعی است. مردان بالای 40 سال باید فشار خونشان را مرتب کنترل کنند. فشار خون همراه با بررسی سطح کلسترول، نشان دهنده خطر ابتلا به بیماری قلبی است.

75:

سه چهارم از کسانی که خودکشی می کنند ، مردان هستند. سلامت روان به اندازه سلامت جسمی اهمیت دارد. صحبت کردن در مورد مشکلات تا حد زیادی میتواند به کاهش استرس یا سایر احساسات ناخوشایند کمک کند.

حفظ سلامتی در مردان علاوه بر آنکه سبب حفظ نیروی مهم مولد در جامعه می شود، بر کیفیت زندگی خانواده ها نیز تأثیرگذار است. متأسفانه اغلب مردان به سلامت جسم و روح خود چندان توجهی نمی کنند. آنها فکر می کنند که اگر نقش اجتماعی آنها زنده و پویا است، از سلامت کامل برخوردارند. مردان کمتر از زنان به پزشک مراجعه می کنند و اغلب ارجاعات آنها به پزشک نیز به علت بیماری های جدی است. در حالیکه لازم است، حتی با وجود احساس سلامت، برنامه ای منظم برای معاینات پزشکی و مراجعات بهداشتی تنظیم کنند.

 


منبع : بیمارستان امام رضا (ع) چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.











جستجو
دعا برای “آرامش اعصاب” (۱۳۲۷۸۲ بازدید)
پلان بیمارستان (۱۰۳۴۲ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...