يكشنبه ٢١ آذر ١٣٩٥ -

مدیریت امور هیات علمی


برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیند ارتقاء اعضای هیات علمی در معاونت آموزشی

شنبه ١٣ مهر ١٣٩٨ ساعت ١٢:٥٤ ب.ظ   ( بازدید : 463 نفر )


کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیند ارتقاء اعضای هیات علمی در معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد.

 مدیر امور هیات علمی دانشگاه در ابتدای این کارگاه آموزشی که با تدریس سرکار خانم دکتر شهرزاد هواخواه دبیر کمیته ارتقاء دانشگاه و با حضور کارشناسان ارتقاء و ترفیع دانشکده ها برگزار گردید، اظهار داشت: ارتقاء مرتبه از استادیاری به دانشیاری و استادی مسئله مهمی برای دانشگاه و اعضای هیات علمی است.

احمد کاملی تصریح کرد: شاخص هرم دانشیاری می گوید که میزان دانشیار به استادیار باید در دانشگاه ها تناسب داشته باشد و این شاخص در دانشگاه ما نیاز  به ارتقاء دارد.

وی افزود: یکی از موانع فرآیند ارتقاء، عدم آگاهی اعضای هیات علمی به مراحل این امر است و اساتید باید از ابتدا به دنبال فراهم آوری مستندات و تکمیل مدارک لازم جهت ارتقاء و کسب امتیاز لازم باشند.

وی با تأکید بر این که تشکیل کمیته ارتقاء در دانشگاه و توانمندسازی کارشناسان ارتقاء در دانشکده ها از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: پروسه ارتقاء از دانشکده ها آغاز می شود و پس از پرکردن جداول و امتیازدهی اولیه و تکمیل مستندات در دانشکده ، ادامه فعالیت در معاونت آموزشی و امور هیات علمی دانشگاه انجام می پذیرد.

کاملی خاطرنشان کرد: اخیراً کارگاهی در این زمینه برای اعضای هیات علمی برگزار شده است و این کارگاه نیز برای کارشناسان ارتقاء برگزار می شود تا هر چه بهتر در این زمینه فعالیت نمایند.

به گفته وی: تسلط به آیین نامه ارتقاء و تمرین و ممارست باعث هر چه پربارتر عمل کردن در این حیطه خواهد بود و از اهم اهداف ارتقاء مرتبه ، ارتقاء سطح علمی دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه است.


منبع : مدیریت امور هیات علمی دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو
وظایف امور هیأت علمی (۳۴۵۰ بازدید)
جشنواره شهید مطهری (۲۹۵۱ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...